Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Telefon loob uute kõnetariifidega lisakulutusi internetikasutajale
Interneti kodukasutajad, kes ka elektronposti saadavad ja vastu võtavad, peavad edaspidi iga ühenduse puhul arvuti ja internetiteenust pakkuva firma vahel maksma selle eest tasu ka Eesti Telefonile.
Eesti Telefoni informatsioonidirektori Enno Kiviloo väitel on kõnealustustasu umbes 48 senti. «Täpset numbrit ei saa ma öelda, sest seda ei ole veel otsustatud,» sõnas Kiviloo. «Igal juhul saab see olema alla poole krooni.»
Eesti Telefoni kaarditaksofonide kõne alustamistasu on praegu 64 senti.
Internetiteenuse kasutaja Tarmo Nurme väitis, et kõnealustustasu kehtestamine on Eesti Telefoni poolt häbematus. «Mida peavad vaesed üliõpilased tegema, kelle jaoks on elektronpost odavamaid suhtlus-
vahendeid,» küsis Nurme.
Nurme väitel läheb internetikasutajale pikemas perspektiivis väga kalliks, kui ta peab iga hetkelise liiniloleku eest maksma Eesti Telefonile tasu.
Enno Kiviloo tunnistas, et e-posti kasutajatele tekitab uus maks lisatasu. Neile, kes on pikemat aega liinil, on see aga kasulik, väitis Kiviloo.
Kiviloo sõnul pole Eesti Telefon langetanud praeguseks veel ühtegi otsust kõnealustustasu kehtestamise või telefonitariifide tõstmise osas. «On vaid ettepanekud, kuid konkreetset otsust ei ole langetatud,» kinnitas ta.
Kiviloo lisas, et ühe ettepanekuna võidakse kõne alustamise tasu kehtestamisel alandada telefonikõne minutitariife.
Valitsuse kinnitatud Eesti Telefoni äriplaan näeb ette telefoniteenuste hinnatõusu umbes viiendiku võrra alates järgmise aasta esimesest poolest.
Autor: Sten A. Hankewitz