Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Favorat hoiab hinges N-Terminaal

    N-Terminaal on ainus Eesti turul tegutsev kütusemüüja, kes Favora tanklaid haldavale ASile Favora Kapital kütust müüb. N-Terminaal müüb Favora tanklatele bensiini konsignatsioonilepinguga, mis tähendab, et kütus kuulub N-Terminaalile, kuni ta on maha müüdud, misjärel laekub raha N-Terminaalile.
    «Müüme tavalisest karmimatel tingimustel,» kinnitas N-Terminaali juhatuse esimees Aigar Ojaots. «Oleme kainelt arvutanud ja lühiajaliselt on seal võimalik raha saada kütust müües,» selgitas ta.
    Favora Kapitali tegevjuhiks sai hiljuti RE Eesti Kütus tegevdirektor Toomas Saks, endise Favora nimega ettevõtete omanik Aivo Pärn on firma juhtimisest kõrvaldatud. «Ei taha nimetada, et Saks meie mees on, aga see oli küll üks tingimus, et me nõustuksime kütust müüma,» selgitas Ojaots.
    Favora oli novembriks sisuliselt pankrotis ja pole praegugi veel sellest seisust välja roninud, märkis Toomas Saks. Tema ülesanne on tanklakett saneerida, pärast seda saab teha investeerimisotsuse firma võimalik rahastaja, kes seni pole firmasse Saksa kinnitusel sentigi paigutanud.
    N-Terminaali huvi põhjus müüa Favora tanklatele kütust võib olla nii investeerimine Favorasse kohustustest vabanemise järel kui Favora 4 miljoni kroonise võla tagasiteenimine kütuse müügiga.
    N-Terminaali nõukogu esimees Endel Siff on kinnitanud, et hulgimüügifirmal puudub huvi Eesti tanklakettidesse investeerida, sest jaemüügis on investeeringu tootlus väike.
    Samas on Sifi nimega seotud üks lähimineviku edukaimaid võlanõude rahaks vahetamise skeeme. Kaks aastat tagasi maksis riik Esoili erastamisel osalenud N-Terminaali osalusega AA-Õligrupile 80 miljonit krooni, sest N-Terminaal oli omandanud Eesti Panga nõude Tartu Kommertspanga vastu, kel oli omakorda nõue Eesti Kütuse vastu.
    Esoili erastamisel oli tanklakettide Alexela ja EK liitmise plaan hulgimüügifirmaga N-Terminaal nii AA-Õligrupi kui Toomas Saksa osalusega ASi Svergos äriplaanis.
    ASi Favora Tanklad pankrotiprotsess algas OÜ Killinke nõude alusel. Killinke oli nõude Favora Tanklate vastu omandanud ASilt Favora, mistõttu on võlausaldajatest teiste kütusefirmade juhid veendunud, et tegemist on Favora enda algatatud pankrotiga.
    Kui Favora ettevõtted pankrotistuvad, vabaneb Favora tanklakett bensiinijaamade ehitamiseks võetud kõrge protsendiga pangalaenude tasumisest.
    Favora ettevõtete suurim võlausaldaja on Ühispank, kel on nõudeid kokku umbes 100 miljoni krooni eest. Kui suur on lootus raha tagasi saada, ei soovinud pank eile kommenteerida.
    Autor: Koit Luus
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.