Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Põhjamaad tõrjuvad Eestit Läänemerelt

    Ametiühingute õhutusel katkestasid Helsingi sadama töölised reedest Helsingi--Muuga--Århusi liinil sõitvate Eesti kaubalaevade laadimise ja eile asusid Soome ametivendi toetama ka Taani Århusi sadama dokkerid.
    Ettekäändeks mure Eesti meremeeste madalate palkade pärast, on Põhjamaade ametiühingud asunud kaitsma oma tööandjate huve, tõrjumaks turult konkurente, Eesti Merelaevanduse (EML) laevu.
    Boikotti dirigeerib rahvusvaheline transporditöötajate ametiühinguliit (ITF). Selle Soome organisatsiooni nõue tõsta Eesti madruse palk ligi 35 000 kroonini on absurdne. Mõlemas riigis on madruse töötasu kaks keskmist palka, mis elatustaset arvestades on võrreldavad.
    Eesti majandusolusid arvestades on mõeldamatu, et riik doteeriks osa meremeeste palgast, nagu teeb Soome riik, makstes ligi 40% oma meremeeste palkadest. Soome ametiühing vaikib targu sellest, et nende meremeeste palgalisa tuleb sadamamaksudest, mida Eesti lipu all sõitvad laevad maksavad ligi korda rohkem kui Soome laevad.
    Küsimus ei ole palkades, kaubaveoliinil Helsingi--
    Muuga--Århus opereerib ka Soome laevakompanii Finncarries, kellele on pinnuks silmas samal liinil samade tariifidega töötav EML.
    Eesti laevaomanike liidu presidendi Rein Merisalu kartus, et boikott kaubalaevade vastu on alles võitluse algus ning peatselt satuvad boikoti alla teised Eesti laevad, ei ole aluseta. Lõppeesmärk võib olla Soome laevafirmade turuosa suurendamine ka Tallinn-Helsingi reisilaevaliikluses.
    Tegemist ei ole esimese katsega tõrjuda turult Eesti laevu ja meremehi. Konkurents Läänemerel on muutunud väga tihedaks ning võitlus oma leivatüki pärast sunnib ülemerenaabreid varasemaid häid sõprussuhteid Eesti kolleegidega unustama. Alustati Eesti meremeeste kutseoskuste kahtluse alla seadmisega. Hiljaaegu ähvardasid konkurendid Eesti laevu mugavuslipuga, millega kaasnenuks ITFi tõsisemad boikotiaktsioonid. Praegune laevandussõda annab märku, et sellest plaanist pole loobutud.
    Eestil on seni õnnestunud negatiivsele propagandale vastu seista. Õigupoolest võib ägenenud võitlust pidada tunnustuseks Eesti meremeestele -- endast väga lugu pidavad põhjamaalased on tunnistanud nad tõsiseltvõetavateks konkurentideks.
    EMLi vastumeetmed, EMLi ja meremeeste ametiühingu delegatsiooni püüe leida palgaküsimustes kompromiss, samuti nõuda boikotiga tekitatud kahju kohtu kaudu sisse, on mõistlikud. Õigus on EMLi poolel, sest tegu on Soome dokkerfirma Finnsteve ja EMLi vahelise lepingu ühepoolse rikkumisega. Soome või Taani meremeeste elu Tallinnas kibedaks tegemisest ei saaks eestlased mingit kasu.
    Eesti kaubalaevade boikoteerimist võib käsitada kui tõsist aktsiooni Eesti majanduse vastu, mistõttu võiks Eesti riik panna asja rahvusvahelisel areenil suure kella külge ja kasutada diplomaatilisi relvi EMLi kaitseks, nagu teeb mõni teine riik Eestis (nt Ameerika Ühendriigid).
    Laevandussõja loole lisab pikantsust asjaolu, et EML on rohkem nime poolest Eesti firma -- Eesti riigile kuulub 30%, ülejäänud 70% kuulub enamjagu Norra laevakompaniile.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.