Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rootsi Post Eesti turul
In Time OÜ juhatuse esimehe Veiko Kreevsi sõnul jääb firma müügihind 15 ja 30 miljoni krooni vahele. Peale In Time'i ostu kavatseb Rootsi Post tema tütarfirma BLS International AB asepresidendi Bength Kruthi sõnul Eestisse investeerida 20 miljonit krooni.
In Time kavatseb hakata pakkuma Eestis nn uksest ukseni kaubatransporditeenust, mille järgi tuuakse kaup tellijale otse koju kätte. Kreevsi sõnul hakkab firma kaupa laiali vedama kogu riigis ja tegema seda kellaajaliselt.
Kreevs lisas, et tulevikus kavatseb firma hakata transportima ka postipakke. Praegu on kataloogi-
müügiga tegelevad firmad Eesti Posti kliendid, kuid see ei jää alatiseks nii.
«Kui oleme endale selgitanud, kuidas kliendi käest koha peal raha sisse kasseerida, võivad osad kliendid Eesti Posti käest ära kaduda ning meile üle tulla,» ütles Kreevs. Tema sõnul on In Time pidanud Eesti Postiga kõnelusi viimaselt postipakkide transporditeenuse osalise ülevõtmise teemal.
Eesti Posti peadirektor Tarmo-Jaan Tõeleid ütles, et Rootsi Posti tütarfirma kavatseb Eestis hakata osutama kaubatranspordi teenust, mida Eesti Post juba pikemat aega pakub. «Kui seni vedasime Eestis klientidele kauba laiali ühe hinnaga, siis konkurendi turuletulek sunnib meid hinnapoliitikat üle vaatama,» ütles Tõeleid.
Anttila ASi tegevdirektor Tauno Tuula ütles, et juhul kui In Time jõuab Eesti Postiga kokkuleppele ja hakkab laiali vedama ka postipakke, siis peab ta seda tegema hakkama üle Eesti, mitte ainult suurlinnades, kust saadakse suuremat kasumit. «Siis tuleb pakk viia ka Ruhnu, ehkki Tartusse oleks seda kasumlikum viia,» rääkis ta.
Tuula sõnul ongi uksest ukseni osutatava postipakkide transporditeenuse suurimaks probleemiks see, kuidas kliendilt tellitud kauba eest koha peal raha kätte saada.
«Kaup võib ju ukse taga olla, aga kui inimesel sel hetkel raha ei ole, siis ta kauba eest maksta ei saa,» ütles Tuula. Sel juhul tuleb Tuula sõnul kaaluda koha peal kaardiga maksmise võimalust või makseaegade andmist klientidele.
Tõeleiu sõnul on Eesti Post endale lahenduse leidnud ja ebameeldivusi on tekkinud vaid paaril korral.
Kruthi sõnul kavatseb Rootsi Post peale kauba- ja postipakkide transportimise Eestis pakkuda veel tolli- ja maakleriteenuseid ning välja arendada internetikaubanduse.