Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kaupmehed ennustavad tagasihoidlikku jõulumüüki

Kristina Traks 17. detsember 1998, 00:00

Eks-kaubamaja tegevdirektor Ivo Orav ütles, et praegu pole veel tunda, et jõuluhooaeg oleks alanud. «Toidukaupu ja kingitusi ostetakse küll veidi rohkem, kuid tõeline ostmine tuleb ilmselt alles paar päeva enne pühi,» ütles Orav.

Eks-kaubamaja prognoosib tänavu detsembri käibe kasvu kolmandiku võrra, eelmisel aastal lisasid jõulud kaubamaja käibele detsembris poole. «Käibe kasv kolmandiku võrra on optimistlik prognoos,» ütles Orav.

ETK Maksimarketi ASi juhataja Raul Kadaru ütles, et jõulueelne käibe tõus tuleb kindlasti, kuid mitte nii suur kui eelmistel aastatel. Kolme Maksimarketi detsembri käive kokku peaks Kadaru sõnul tulema 77--78 miljonit krooni, Maksimarketite keskmine kuukäive on 60 miljonit krooni. Kahel eelmisel aastal oli Maksimarketi detsembri käive ligi 40 protsenti suurem novembri käibest.

Sokose kaubamaja osakonnajuhataja Allan Abram ütles, et sel aastal käib rahvast vähem kui eelmistel aastatel ja juba sügisel alanesid kuukäibed 10 protsenti võrreldes eelmise sügise käivetega. «Eelmisel aastal suurendas jõulumüük detsembri käivet kolmandiku võrra, kuid sel aastal küll sellist tõusu prognoosida ei saa,» ütles Abram.

Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Peeter Tohver on öelnud, et kaubamaja ei looda jõulude ajal saavutada sama suurt käibehüpet kui eelmisel aastal. Möödunud aastal suurendasid jõuluostud Tallinna Kaubamaja käivet poolteist korda.

Kaupluse Rahva Raamat juhataja Sirje-Mai Pihlak ütles, et detsember algas raamatupoele nigelalt. «Tundub, et inimesed käivad poodides raamatuhindu võrdlemas ja loevad hoolega raha,» ütles Pihlak.

Jaekaubanduse uuringutega tegeleva ASi Profindex tegevdirektor Margit Raid ütles, et detsembris kasvab tarbimine 10--15 protsenti, kuid kindlasti ei tule kasvu kordades. «Jõulumüügid jäävad kehvemaks näiteks sellepärast, et enamikus firmades ei maksta jõulupreemiat,» põhjendas Raid. «Samuti ei julge jaekaupmehed poodi võtta nii palju jõulunänni kui eelmisel aastal ja hulgifirmad kardavad seda jaeettevõttele müüa, sest kaup võib jaemüüjale kätte jääda.»

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing