Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Postifirmadel algab turujaotussõda
Rootsi Post ostis möödunud nädalal, pärast Eesti Posti keeldumist koostööst rootslastega, ekspedeerimisfirma In Time. Rootslased pakkusid ühisfirma asutamist.
Ühisfirmast ei saanud asja, sest Eesti Post ei soovinud rootslastele üle anda Eesti monopoolset postipaki-
saadetiste turgu. Postipakiturul algab kliendile soodne turujagamissõda.
Väikesaadetiste turg on postifirmade tulevik. Postifirmade traditsiooniline teenistus kuivab kokku, sest üha vähemaks jääb kirju ja telegramme. Mugavam on kasutada elektronposti. Oma tulevikku näevad postifirmad väikesaadetistes ning internetikaubanduses, mille arendamisel laiendatakse haaret üle riigipiiride. Seda tegevust on alustanud nii Rootsi Post kui ka näiteks Saksa Post. Väikesaadetiste turu eest peab tulevikuperspektiivi silmas pidades võitlema ka Eesti Post.
Juba praegu moodustab postipakiteenus Eesti Posti käibest olulise osa. Eestis liigub aastas üle miljoni paki, mis moodustab Eesti Posti käibest 17 protsenti ehk üle 76 miljoni krooni.
Rootsi Post soovis postipakiteenuste turu ilma kuluka vallutussõjata enda kontrolli alla saada. Eesti Postile pakuti ühisfirma loomist, milles alguses lubati eestlastele 26protsendist osalust, kauplemine lõpetati 40 protsendiga. Eesti Post keeldus, sest vastu soovis Rootsi Post enda kontrolli all olevale firmale kogu Eesti postipakiturgu.
Klient Eesti Posti keeldumisest ainult võidab. Monopol on kadunud ja tekkinud konkurents sunnib kliendile mugavusi looma. Peagi ei pea kataloogist kaupu tellinud inimene enam ise postkontorisse pakile järele minema, see tuuakse talle koju kätte. Usutavasti mõeldakse varsti välja lahendus probleemile, mida teha, kui kliendil pole kodus maksmiseks piisavalt sularaha. Rootsi Postil on ju vaja argumente kataloogikaubanduse ülemeelitamiseks Eesti Postilt ja Eesti Post peab klientide säilitamiseks teenusele lisaväärtusi leidma.