Q reklaami on EMTst rohkem märgatud

22. detsember 1998, 00:00

Kuigi EMT on reklaami kohati kuni kolm korda rohkem investeerinud, on Q GSMi enam märgatud.

Emori selle aasta septembri ja oktoobri uuring näitab, et reklaamipanuse suuruse kõrval tuleb analüüsida kampaania üksikelementide tõhusust.

Kuigi EMT on nädalas reklaamile kulutanud 100 000--580 000 krooni, on selle märkamise näit jäänud alla 30%. Q GSM on reklaamile kulutanud kaks ja kohati kolm korda vähem, kuid märkamise protsent on üle 30.

Mobiilside turu eripära on selles, et konkureerivaid firmasid on teiste tarbijaturgudega võrreldes vähe, mistõttu on tarbija margiteadvus küllastamata.

Emori uuringu järgi on mobiilside reklaami mitte-
märkajaid keskmiselt 18%, mis viitab, et reklaami märkajate osa kasvatamine peaks panuse suurenda-
mise abil olema suhteliselt kerge.

Mediapooli tegevdirektor Raigo Piibar arvab, et peale omapärase kujunduse on Q GSMi edu alus ka meedia planeerimine. Mediapool on eelistanud paigutada oran?i-rohelise reklaami trükipressis uudiste lehekülgedele, kus see erinevalt reklaamikülgedest eriti hästi silma torkab.

Trükimeediat peab Raigo Piibar üldse tõhusamaks reklaamikanaliks kui televisiooni.

Q GSMi reklaami märgatavuse kõrget taset võib põhjendada sellega, et reklaamid on visuaalselt väga silmatorkavad, kujunduselt uudsed, stiililt lihtsad ja kõigile arusaadavad.

Q GSMil on omapärane stiil, mis on järjepidev firma asutamisest alates ning erineb suuresti teiste Eestis reklaamivate firmade omast. Suurt tähelepanu pöörame meediakanalite valikule. Ritabelli turundusosakond teeb koostööd reklaamibüroodega Zoom ja Positive ning meediaagentuuriga Mediapool.

Q GSMi suuremat märkamist võib seletada, võttes appi märksõnad lühi- ja pikaajaline mälu.

Kuigi Emor küsitles, millist reklaami märgati enam vastaval ajavahemikul, mängib siin nähtavasti suurt rolli ka Q GSMi turule tulek aasta tagasi. See jättis tugeva üldmulje.

Samas oli Emori uuringu järgi EMT septembris toimunud uue hinnapaketi Delta reklaamikampaania äratundmise protsendiks sihtgrupis 98, mis on väga hea. Normaalseks peetakse 50--55%.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:02
Otsi:

Ava täpsem otsing