Keskklassi korterkodu Kadriorus

23. detsember 1998, 00:00

Kadrioru kortermajade plussiks on neid ümbritsev park ja majaalused parklad, Lasnamäe kanali müra vastu kaitsevad elanikke mürakindlad aknad ja seinad.

Ühe kinnistu peal asuvaid üksteisest veidi erineva siseplaneeringuga kortermaju lahutab väike vahemaa. Hooned paiknevad kitsal täisehitatud krundil, kuid kitsikust kompenseerib ühele küljele jääv Kadrioru park.

Teisel pool kulgeb barjääriga eraldatud Lasnamäe kanal ehk Laagna tee, kust kostva tänavamüra summuta-
miseks on kortermajade ehituskonstruktsioonides kasutatud müraisolatsiooniks tavapäratut kolmekihilist raudbetooni, müra vähendavad ka nn ujuvad põrandad. Samuti on tavalisest mürakindlamana lahendatud akende konstruktsioonid.

Kadrioru pargi kaitsetsoonis paiknevate paneelmajade arhitektuur aimab järele Kadrioru ühe trepikojaga vanemate kortermajade arhitektuuri neid otseselt jäljendamata. Hooned on elektriküttel, lihtne ventilatsioonisüsteem on kõigil korteritel maja peale ühine.

2--5toaliste korterite tubade planeeringu püüdis arhitekt lahendada nõnda, et õhtupäike saaks elutuppa paista, kuid iga korteri puhul see nende erineva asendi tõttu majas ei õnnestunud.

Uusehitusele lisab omapära majaalune parkla -- suhteliselt väikeste kortermajade puhul pole parkimisvajaduse lahendamine parkimiskorrusega kuigi sagedane, kuid täisehitatud krunt ei võimaldanud parklat rajada maja juurde. Parklasse mahub kuni 12 limusiinist väiksemat autot.

Majaalust avatud parkimiskorrust oli ehituslikult keerukas lahendada elumaja läbivate paljude konstruktsioonide tõttu.

Viimistluselt üle Eesti keskmise kortermajad on mõeldud keskklassile -- igas korteris on saun ja võimalus välja ehitada kamin, et korteriomanik saaks valida selle vastavalt oma maitsele. Majad asuvad Kadrioru kaitsetsoonis ja asukoht niisuguses rajoonis tingis nende parema välisilme, koridorid on avaramad ja õhulisemad. Varem asusid krundil majavaremed, pinnas oli ehituslikult soodne.

Alati leidub neid, kes leiavad, et mõni maja kuhugi ei sobi, kuid Kadriorgu sobivate kortermajade planeerimisel usaldasime 100% arhitekti ja tema arhitektuurne lahendus on õnnestunud.

16 korterist on müümata kuus 3--4toalist korterit, mille ruutmeetri hind on koos maa- ja käibemaksuga 14 500 krooni. Iga korter saab kaasa garaa?ikoha -- auto tänaval hoidmine ei lõpe omanikule kõige paremini. Majaaluses parklas on 8 kohta, kuid sinna mahub julgelt ka 12 normaalse suurusega autot. Keldriaeg on möödas, kuid garaa?is saab hoida jalgrattaid ja suuski.

Projekti võib lugeda õnnestunuks, sest paneel-
arhitektuuriga oli võimalik saavutada Kadriorule omane mastaap, mis väljendub puitkonstruktsiooniga hoonetes. Paneelmaja ei pruugi välja näha sugugi nii paneelilik, kui arvatakse -- friisidega eraldatud kortermajad mõjuvad reljeefsemalt kui tavapärane paneelehitis.

Pargi kaitsetsooni ehitatud kortermajade arhitektuur arvestab Kadrioru varasemat arhitektuuri ja lossiansamblit, kuid ei jäljenda seda -- nostalgiat pole aluseks võetud. Samas pole Kadriorg koht, kuhu ehitades kontrastiprintsiibile rõhuda.

Antud juhul oli tellija kvaliteedi saavutamise nimel nõus kandma suuremaid kulutusi kui müügiks ehitatavate elumajade puhul tavaks. Ta aktsepteeris näiteks ettepanekut teha trepikoja piirded sepisega, mis nõuab professionaalset keevitust. See oli mõnes mõttes üllatav, sest nõudlikud on suhteliselt eksklusiivsed ja pirtsakad tellijad, mitte kinnisvaraarendajad, kelle puhul on see kaunis harv juhus.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:03
Otsi:

Ava täpsem otsing