Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubavedu Rootsiga takerdus

    Meritsi toimuv kaubavahetus Eesti ja Rootsi vahel, mis muutus probleemseks senise Rootsi-suunalise operaatori Estline?i asendumisel Hansateega, võimendus eile õhtul, kui sattus kahtluse alla Regina Balticu väljumine Tallinnast.
    See oleks tähendanud olulist tagasilööki Eesti ja Rootsi vahelises kaubavahetuses. Nimelt mahutab Baltic Kristina, mis Regina Balticu asemel liinile saata kavatseti, tunduvalt vähem kaupa.
    Seoses muudatusega jäänuks ära ka Baltic Kristina sõit Paldiskist Kapellskäri. Olukorda teravdas asjaolu, et juba hommikul Kapellskäri startima pidanud mootorlaev Kapella jõudis Paldiskisse alles eile lõuna ajal.
    Varem olid probleeme Hansateega esile tõstnud autovedajad, kes pole kaubaveoks Rootsi suutnud Hansateega sobivat lepingut sõlmida ning on sunnitud tegema sadade kilomeetrite pikkuse ringi, sõites Rootsi Lätis asuva Ventspilsi kaudu.
    Ventspilsi ja Västerviki vahel sõitval laeval edestasid Eesti autod jõulude eel arvukuselt oma Balti konkurente tunduvalt. Kolmekümnele Eesti autojuhile sekundeeris 23. detsembril vaid mõni lätlane ja leedulane. ?Läbi Ventspilsi Rootsi sõitmine on Eesti firmade seas kasvanud,? kinnitas ka firma Transocean Eesti OÜ tegevdirektor Ülle Lipre, kes tegeleb uute kaubalaevaliinide avamisega Tallinna ja Rootsi sadamate vahel.
    Üks suurematest vedajatest, kelle autod Tallinna suundumise asemel nina Läti poole keeravad, on Raplamaal tegutsev RA-SAT. ?Aasta lõpul ja selle aasta esimesel kuul me Eestist Rootsi sisuliselt sõita ei saa,? kinnitas firma juht Valdur Siilbek. ?Ventspilsi on aga meilt peaaegu 500 kilomeetrit.?
    Ventspilsi sadamat kasutab Tallinna ja Paldiski kõrval ka Baltazar Transport. ?Paldiski?Kapellskäri liin ei kannata esialgu mingit kriitikat,? ütles firma pealogistik Arvo Pajo. ?Nüüd peame aga Taani suunduva auto panema Rootsi asemel hoopis Kieli suunduva laeva peale.?
    Ventspilsi eelistamist kinnitas ka ühe väiksema firma juht, kes oma nime avalikustada ei soovinud.
    Estline?i asemel uuest aastast Rootsi liinidel opereeriva Hansatee turundusdirektori Viljar Jaamu sõnul pole nad tõesti kõikide vedajatega lepinguid sõlmida suutnud, aga aega on veel 15. jaanuarini. ?Räägime läbi umbes 20 kliendiga päevas, loomulikult on eelised suurematel klientidel ja neil, kes pole viivitanud teenuse eest maksmisega,? ütles Jaamu.
    Kaudselt kinnitas seda põhimõtet ka Valdur Siilbek, kelle sõnul pole firma parimate maksjate killast. ?Aga kokkuvõttes oleme maksmisega siiski hakkama saanud,? kinnitas ta.
    Lepingu sõlmimist ja rahuolu Hansateega kinnitas aga üks suuremaid Rootsi vedajaid RMW. Firma juhi Taivo Kuusingu sõnutsi on neil Hansateega tekkinud parem kontakt kui Estline?iga.
    Samas tõdes Kuusing, et kui keegi tuleb parema pakkumisega, kaalutakse ka seda varianti. ?Aga leping Hansateega jääb igal juhul,? sõnas ta.
    Olukorras, kus kõik potentsiaalsed kliendid pole veel Hansateega lepingut sõlminud, tuleb turule konkureeriv firma VV Line, hakates sõitma nii Tallinna ja Stockholmi kui ka Tallinna ja Stockholmist 260 kilomeetrit lõunas asuva Västerviki vahel. Seni on firma kolm korda nädalas sõitnud liinil Ventspils?Västervik.
    Uus laev tuleb Tallinna?Västerviki liinile järgmisel reedel ehk 12. jaanuaril ja hakkab väljuma kord nädalas. ?Usun, et Põhja- ja Kesk-Eesti autovedajad eelistavad laeva peale minna Ventspilsi asemel Tallinnast,? ütles VV-Line Eesti agendi Transocean Eesti OÜ tegevdirektor Ülle Lipre.
    17. jaanuaril peaks liinile tulema ka teine laev, mis hakkab kolm korda nädalas sõitma Tallinna ja Stockholmi vahel. Kinnitamata andmetel pakub VV-Line Hansateest veidi madalamat veohinda.
    Uue laeva tulek võib huvitada ka ekspedeerijaid, kes pole rahul sellega, et Hansatee kauba ülepäeviti senise Tallinna asemel Paldiskisse saadab. ?Tund-paar mängib meie töö juures olulist rolli,? kinnitas DSV Samson Transport Rootsi impordi juht Indrek Hinno.
    Konkurentsi tekkimine võib tähendada hinnalangust, samas ei pruugi seda piisava klientide arvu puhul tulla. ?Kui mõlemal vedajal on laevade täituvus 70?80 protsenti, ei pruugi hind alla minna,? rääkis Valdur Siilbek.
    Hansatee on veohindu juba tõstnud ja ei välista ka edaspidiseid muudatusi. ?Samas on suuremate klientidega hind aastaks kokku lepitud,? kinnitas Jaamu. ?Seda hinda võivad muuta vaid suuremad ootamatused.?
    Mullu kümne kuuga veeti Eestist Rootsi kaupa kokku ligi 8,7 miljardi krooni eest. Rootsi osakaal Eesti ekspordist moodustab viiendiku, millega Rootsi on Eesti suuruselt teine ekspordipartner Soome järel.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.