Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rahvaauto rekordaastal esimene

    Ehkki 2000. a ametlik müügitulemus jääb 1997. a tulemusele ? 11 108 müüdud autot ? mõnesaja auto võrra alla, olid uute sõiduautode müüjad siiski tublimad kui kunagi varem.
    Kuni möödunud aastani arvestati ametliku statistika kogunumbrisse ka eksport, mistõttu olid toona müüginumbrid veidi suuremad kui mullu. Seega arvestades, et tänavu rändas lisaks Eestisse müüdud 10 876 sõiduautole ka piiri taha 1259 uut autot, on automüüjate kogumüük ligi 2000 auto võrra suurem kui 1997. aastal.
    Kogu aja, mil Eestis uute sõiduautode müügialast statistikat peetakse, on kuulunud müüduima sõiduautomargi tiitel Toyotale. Mullu käis tihe rebimine kolme automargi vahel, napi võidu võttis Volkswagen, mida müüdi vaid kaheksa autot rohkem kui Peugeot?d. Toyota pidi paraku leppima kolmanda kohaga.
    Esikohta on raske saavutada aga veel raskem hoida. Igatahes Volkswagenite maaletooja AS Saksa Auto reklaamijuht Reigo Kuivjõgi on veendunud, et rahvaauto võit sõiduautode seas ei olnud juhuslik.
    ?Kui mitmed automüüjad elavad suuresti tänu ühele-kahele konkreetsele mudelile, siis Volkswageni müügiedu üks peamisi põhjuseid on just lai mudelite skaala. Samuti on Volkswagenil korralik maine ja tunnustatud kaubamärk,? lausus Kuivjõgi.
    Kõige rohkem eelistavad eestlased Volkswagenitest mõistagi Golfi. Aastal 2000 osteti 192 tavalist ja 77 universaalkerega Golfi. Hästi läheb kaubaks ka Bora, mida osteti 216, samuti Passat ja Polo. Populaarne on rahva seas mahtuniversaal Sharan, mis läinud aasta teisel poole tegi läbi uuenduskuuri. ?Iga masinaklassi mudel müüs võrdselt hästi. Kokku on sõiduautode poolel salongis 10 erinevat mudelit,? lausus Kuivjõgi, kelle sõnul teevad nad tulevikus kõik endast oleneva selleks, et muutuda rahvale tüütuks oma järjestikuste hooaja parima automüüja tiitlitega.
    Ja mis seal salata, AS Aasta Auto sai Volkswagenite müügi edukalt käima ka Lõuna-Eestis, mis peaks selle automargi tuntust Eestis veelgi suurendama.
    Müüduima auto tiitli võttis läinud aastal aga oodatult väikeauto Peugeot 206. Tänu temale osutus AS Kommest Auto edukamaks automüüjaks juba 1999. aastal, mis tõstis üksjagu selle automargi mainet. Tuntust lisas Peugeot? skandaalimaiguline eksport möödunud aastal, mis sundis AMTELit (Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit) kogu müügiarvestust ümber tegema. Reklaamiks oli see Peugeot?le nii või teisiti.
    Teisele kohale jäi teenitult uus Nissan Almera, kolmandale Opel Astra, mille müük just aasta teisel poolel suure hooga käima läks.
    Samuti oli Peugeot? müüduim tarbesõiduk. Ja kui arvestada aastane kogumüük koos ekspordi ja tarbesõidukitega, siis ei suutnud Peugeot?le keegi vastu panna. Kokku müüs AS Kommest auto möödunud aastal 1684 sõidukit.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.