Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas peame taotlema üleminekuaega?

    Jah. See tähendaks, et maksuvaba kaubanduse lõpp saabuks 5-10 aastat pärast Eesti ühinemist ELiga. Kui tax-free kaubandus lõpeb, peavad laevafirmad, mis praegu saavad kaubandusest üle poole tuludest, tõstma oluliselt piletihinda, isegi kuni kolm korda. See omakorda tähendab, et väheneb oluliselt Eestit külastavate turistide arv. Tulemus on, et tõsise, miljarditesse kroonidesse ulatuva tagasilöögi osaliseks saavad kaubandus-, toitlustus- ja teenindusettevõtted. Kannatab kogu turismisektor, mis annab ca 15% meie SKTst. Kui 2000. a polnuks tax-free kaubandust, olnuks Eesti majanduskasv null. Mõistan inimesi, kes on üleminekuperioodi vastu, kuna nemad peavad Eesti nimel läbirääkimisi ELiga ja nende jaoks oleks üleminekuperioodi taotlemine tüütu lisakoorem. Lihtsam on kogu aeg öelda: just nii, Brüssel. Aga Eesti majandusele on tax-free kaubandus väga oluline ergutaja. Kui Soome sai ELilt eristaatuse Ahvenamaale, tasub ka Eestil oma positsioonide eest võidelda. Meie argument on, et turism on meie majanduse üks põhilisi mootoreid.
    See otsus sõltub valitsusest. Praegu pole valitsus meile sellist korraldust andnud. Oleme analüüsinud olukorda, probleem on mingil määral olemas, aga on väga raskesti prognoositav, kui suureks võib see Eesti jaoks kujuneda. Meie hinnangul pole see nii suur probleem, nagu ajakirjanduses on väidetud. On stsenaariume, mille kohaselt turism võib väheneda kuni 10%, ja on stsenaariume, mille kohaselt see hoopis kasvab. Uuringud näitavad, et turistid ei tule Eestisse tax-free pärast, vaid et teha siin sisseoste ja reisida ringi. Küsimus taandub turisti puhul sageli sõidupileti hinnale, aga siin tuleb arvestada, et Tallinna?Helsingi liinil konkureerib väga palju operaatoreid. Tõenäoliselt hakkab üha rohkem inimesi sõitma ka kiirlaevadega.
    Üleminekuperioodi taotlemine avaks uuesti Pandora laeka terves Euroopas, ELi liikmesriikidel kulus kümme aastat, et tax-free?st loobuda. Ma pole veendunud, et EL tahab sedasama probleemi uuesti avada. Vastutulek Eestile tähendaks ka vastutulekut Lätile, Leedule, Poolale, Küprosele. Eesti peaks sel juhul jääma väljapoole ELi maksuterritooriumi ja säilitama reisijate sissetoodavate kaupade piirikontrolli. Samuti annaks see ettekäände nt Soomele säilitada reisijate Eestist Soome veetavate kaupade piirang. Võidaks ehk laevaoperaatorid, aga kaotaks riik tervikuna. Majanduslikke argumente, millega toetada üleminekuaja taotlust, Eestil peaaegu pole. On aga loomulik, et laevafirmad seisavad ses küsimuses oma huvide eest, kuna probleem võib siiski tekkida. Üks võimalik lahendus võib olla ka nt Tallinn?Helsingi liini subsideerimine.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.