Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tax-free äri on täna ohus

    Täna on valitsuse istungil arutlusel dokument Laevanduspoliitika 2004, milles teede- ja sideministeerium teeb ettepaneku taotleda tax-free osas üleminekuperioodi vähemalt kümme aastat. ?Eesti peaks Euroopa Liiduga liitumisel taotlema üleminekuperioodi tax-free kaubandusele, mis sisuliselt tähendaks, et maksuvaba kaubanduse lõpp saabuks alles 5?10 aastat pärast Eesti ühinemist ELiga,? ütles teede- ja sideminister Toivo Jürgenson. Üleminekust loobumise tagajärjed oleks tema sõnul äärmiselt tõsised: miljarditesse ulatuv tagasilöök kaubandus-, toitlustus- ja teenindusettevõtetele.
    Seevastu välisministeeriumi asekantsler Alar Streimanni sõnul on tax-free majanduslik põhjendatus suhteliselt kidur, pakkudes üheks võimaliku probleemi lahenduseks Tallinna?Helsingi liini subsideerimist. Streimanni hinnangul Tallinna kaubandusettevõtted hoopis võidaksid tax-free kaotamisest. Näiteks võiks liberaliseeruda Soome-poolsed kaasavõetava kauba hulga piirangud.
    Seisukohal, et fax-free üleminekuperioodi ei peaks taotlema, on ka rahandusministeerium. Olulisem on argument, et Euroopa Liit ise tegi suuri pingutusi liidus tax-free kaubanduse lõpetamiseks ega pole huvitatud mingilgi viisil probleemi säilimisest uutes liikmesriikides.
    ?Saan inimlikult aru inimestest, kes on üleminekuperioodi vastu, sest just nemad peavad Eesti nimel läbirääkimisi ELiga ja neile oleks ülemineku taotlemine tüütu lisakoorem. Lihtsam oleks kogu aeg öelda: just nii, Brüssel,? kommenteeris välisministeeriumi vastuseisu teede-ja sideminister Jürgenson, viidates Soome välja kaubeldud soodustustele Ahvenamaa puhul.
    ASi Hansatee tegevjuhi Kalev Järvelille sõnul kukuks reisijate arv Tallinna?Helsingi liinil tax-free kaubanduse keelustamisega poole võrra. Tema hinnangul oleks ettevõtte sunnitud tõstma piletihindu kolm korda ja liinilt kaoks suured laevad. ?See on probleem Tallinna ja kogu Eesti jaoks,? ütles Järvelill, pidades silmas just Soomest tulevate kaubaturistide voolu vähenemist.
    Silja Line Eesti ASi juhatuse liikme Peep Siinmaa sõnul peaks Silja Line oma piletihindu tõstma umbes kaks korda. ?Tõusevad tavalise liini hinnad, kruiisihinnad ilmselt pisut vähem,? ütles Siinmaa. Silja Line?i hinnangul kaoks tänasest reisijate mahust optimistliku arvamuse kohaselt 40 protsenti.
    Silja Line?il on kogemus Vaasa?Umea liiniga, kus üritati liiklust elus hoida pärast tax-free lõppu riiklike tugimaksetega, kuid siiski liiklus on tänaseks lõpetatud.
    Tax-free lõppemine mõjutab Siinmaa sõnul ka kaubavedusid. Praegu veavad reisipraamid Tallinna?Helsingi liinil arvestatava osa olmekaubast ja väikevedudest, kuid kui tax-free tulud kaovad, on laevaliinid sunnitud tõstma ka kaubavedude hindu.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Eestlane tõusis suure Soome börsifirma ärijuhiks
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Varem Kristiine ja Rocca al Mare kaubanduskeskuseid juhtinud Helen Metsvaht läks omanikfirma Cityconi juhatusse ärijuhiks.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.