Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tax-free kadumine lööb paljusid Eesti firmasid

    ?Hansateed võib ähvardada ainult üks õnnetus ? soomlased lõpetavad joomise,? ütles Hansatee juht Enn Pant 18. septembril 1999 ilmunud Äripäeva ärilauses. Nüüd on soomlaste kõrvale kerkinud teine oht ? Euroopa Liidust joobunud Eesti ministrid ja ametnikud. Täna arutab valitsus, kas taotleda ELilt tax-free laevakaubanduse kaotamiseks 10aastast üleminekuperioodi.
    Äripäeva arvates peab Eesti nõudma üleminekuperioodi. Vähemalt ühes küsimuses võiks valitsus seada kiiruse asemel esikohale läbirääkimiste tulemuse.
    Eesti majanduse üks mootor on teenindus ja seda tänu turistidele. Möödunud aastal sõitis Tallinna ja Helsingi vahel 6 miljonit inimest, kes on kõik kaubandus-, toitlustus-, transpordi-, meelelahutus-, majutus- ja teistes sektorites tegutsevate ettevõtete potentsiaalsed kliendid.
    Tax-free kadumine tõstab laevapiletite hinda ja muudab turistidele kallimaks siinsed kaubad. Väheneb turistide arv ja nõudlus Eesti firmade toodete ning teenuste järele. Teede- ja sideministeeriumi hinnangul väheneb tax-free kaotamisel Soome ja Rootsi liinil laevareisijate arv 30%. Laevafirmad ise prognoosivad veelgi suuremat kukkumist. Viljar Jaamu Hansateest toob näitena Soome ja Rootsi põhjapoolseid liine, kus reisijate arv vähenes pärast maksuvabastuse lõppemist 80 protsenti.
    Välisministeeriumi esindajad väidavad vastu, et Eesti puhul on tegemist emotsionaalse hinnanguga. Tax-free säilitamine on eeskätt Hansatee huvides, kes teenib maksuvabastuse pealt suurt tulu. Kauba hind laevas on kõrgem kui Eesti poodides ja ei pea paika väide, et maksuvabastuse kadumisega väheneb järsult turistide arv. Piletihinnatõusu aitab aga vältida laevafirmade vaheline konkurents.
    Turistide vähenemine 30% tundub tõesti liialdusena. Aga ka 10% suurune vähenemine on meie ettevõtetele tõsine löök. Eesti koduturg on liiga väike ja seetõttu peame hoidma reisiliikluse võimalikult odava. Maksuvabastuse kadumine vähendab laevafirmade tulusid ja sunnib osa firmasid laevaärist taanduma. Selline areng vähendab konkurentsi ja põhjustab olukorra, et Soome lahel opereerib kaks-kolm firmat. Tõenäoliselt on nendeks Skandinaavia reederid, kes saavad tänu Ahvenamaale nautida tax-free?d.
    Laevapileti kallinemine muudab eestlastele Soome või Rootsi külastamise kulukamaks. See lööb transpordifirmasid ja kõiki nende kliente ehk neid, kes oma tooteid Skandinaaviasse ekspordivad või Soome?Rootsi kaudu Eesti turule importtoodangut vahendavad. Lõpptulemuseks on meie eksporttoodangu ja Eestis müüdavate importtoodete kallinemine.
    Kelle huvides on tax-free laevakaubanduse kaotamine? Kindlasti Euroliidu huvides, kes soovib vältida erisusi. Eestis ei tea aga toimetus ühtegi huvigruppi, kes tax-free kaubanduse kaotamisest võidaks. Kui mitte arvestada huvigrupina valitsust, kes saab raporteerida kõneluste kiirest ja Euroopa Liidu jaoks edukast lõpetamisest. Jah, lugesite õigesti ? Euroopa Liidu jaoks edukast lõpetamisest.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.