Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa Komisjon jahutab Rootsile pandud lootusi

    Intervjuus Rootsi päevalehele Dagens Nyheter ütleb Prodi, et ei pea kõneluste lõpuleviimist enne 2002. aasta lõppu tehniliselt võimalikuks ning et Hispaania eesistumisaega kavandatud raskemaid läbirääkimisteemasid, nagu põllumajandus ja regionaaltoetused, ei saa ilmselt varem avada.
    Eile komisjoni täiskoosseisuga Stockholmis Rootsi eesistumisaja avavisiidil viibinud Prodi seadis kahtluse alla ka Rootsi motiivid bloki laienemise taganttõukamisel.
    ?Kui Rootsi lähtub soovist tagada Euroopas rahu ja stabiilsust, siis on Rootsi ELi kiire laiendamise püüd arusaadav. Kui aga Rootsil on mõttes Suurbritannia-laadsed püüdlused, et uute liikmesmaade vastuvõtu abil nõrgestada ELi nii palju kui võimalik, oleks see väga kurb,? tõdes Prodi.
    Eesti pealäbirääkija Brüsselis, välisministeeriumi asekantsler Alar Streimann, ei näe Eestil põhjust Prodi intervjuust heituda.
    Sügisel Euroopa Komisjoni poolt välja pakutud läbirääkimiste jätkamise ajakava peegeldab keskteed, mis peaks võimaldama edasi liikuda nii enam peatükke sulgenud riikidel kui ka hiljem alustanutel,? ütles Streimann. Vastasel juhul ?võiksime Eestis pooleks aastaks pillid kotti panna?.
    Streimanni sõnul näeb ta ainsa tõsise ?tehnilise? takistusena hetkel ELi ühtse seisukoha puudumist kõnelusteks põllumajanduse peatüki üle.
    Rootsi on seadnud poliitilise läbimurde laienemisprotsessis oma eesistumisaja ?auküsimuseks? ning loodab juunis Göteborgis toimuvaks tippkohtumiseks selgeks saada ka ajalised orientiirid.
    Selleks tuleb ühe esimese ülesandena lahendada küsimus kandidaatriikide tööjõu vabast liikumisest, ilma milleta pole võimalik tähtaegadest rääkida. Teadaolevalt nõuab Saksamaa kantsler Gerhard Schröder pikka üleminekuaega.
    Ka pole esialgu selge, millises vormis laienemine toimuma hakkab. Rootsi pooldab diferentseerimise printsiipi, mille järgi tuleb riigid vastu võtta siis, kui nad on selleks valmis. Sellisel juhul ei peaks Eesti jääma ootama Poolat, suurimate probleemidega riiki, mille vastuvõtmise esimeste hulgas on Saksamaa võtnud oma poliitiliseks prioriteediks. Alternatiivina näeb ?suure paugu? variant ette uute riikide vastuvõtmise grupiti ? näiteks kuus riiki 2004. aasta alguses. Lõplik otsus tehakse Göteborgis.
    Laienemine näib praegu paljudele põneva, kuid riskantse majanduseksperimendina, mis toob ühe mütsi alla väga rikkad ja vaesed riigid. Varasemast taolist kombinatsiooni ei tunta ? Põhja-Ameerika vabakaubanduskokkulepe (NAFTA) näiteks sätestab kapitali ja kaupade, kuid mitte tööjõu vaba liikumise.
    Rootsis võib liidu laienemine teema Göran Perssoni valitsus üles võtta valijaskonnast võõrandumist kartmata. Kui Rootsil õnnestuks siin konkreetset edu saavutada, parandaks see kindlasti ka riigi avalikkuse suhtumist Euroopa Liitu. Praegu suhtub ELi positiivselt vaid 37 protsenti elanikkonnast, vastaseid on 43 protsenti.
    Eesistujariigina on Rootsil siiski piiratud võimalused oma lemmikideesid ellu viia, sest juhtriik peab olema erapooletu. Teovõimet pärsib ka bürokraatiakoorem ? ette valmistada ja läbi viia on kokku 1700 kohtumist.
    Euroopa Komisjoni juht Romano Prodi ütles, et ootab Prantsuse eesistumise järel Rootsilt eelkõige konkreetsust, pragmaatilisust ja eesmärgikindlust.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.