Subaru sai uue klubihoone

Tõnu Tramm 12. jaanuar 2001, 00:00

Ehkki AS Mariine Auto on Tallinnas, Veerenni ja Järvavana nurgal asuvas uues peahoones tegutsenud tasapisi juba ligi kuu aega, avas esindus ametlikult uksed alles üleeile.

Uues salongis korraga väljas viis autot, remondikohti on samuti viis. AS Mariine Auto müügijuhi Andrus Valma sõnul peaks see olema klientidele igati piisav, et tagada tõrgeteta töö esinduses. Varem pidi meister jooksma esinduse ja remonditöökoja vahet, nüüd on kõik käe-jala juures.

Peahoone arhitektiks on Eesti üks tuntumaid autosalongide projekteerijaid Jaak Kuriks, kelle käe alt on tulnud nii MB autokeskus, uus BMW keskus jne. Tõsi küll, viimase maksumus oli 40 miljonit krooni, Mariine Autole läks ehitus maksma oluliselt vähem, veidi üle 15 miljonit krooni.

Raha loodab ettevõtte tagasi teenida eeskätt müügimahu kasvu kaudu. Vanas kohas Tatari tänaval polnud erilisi tingimusi ei müügiks ega teenindamiseks, mistõttu müüdi keskmiselt vaid 6-7 autot kuus, 2000. aasta kogumüük oli 80 Subarut.

Uues salongis, mis asub küll eemal kesklinnast, kuid hästi nähtavas ja ligipääsetavas kohas, loodavad müüjad tõsta läbimüüki ligi kahekordseks, ehk 150 autoni aastas. ?See oli küll esialgne prognoos, mille osas me ei julge väga kindlaid veksleid välja käia. Meie hinnapoliitika veidi muutus ja uued mudelid on eelmistest veidi kallimad,? tunnistas Valma.

Soodsa lähtepositsiooni annab Subaru uuele esindusele kahlemata Markko Märtini suundumine tehase rallitiimi, mis peaks kasvatama Subaru fännide arvu Eestis oluliselt. On ju Subaru juba praegu saavutanud mitte niivõrd laiatarbeauto, kui just ni?iauto imago ning teda kasutab kindel seltskond inimesi, moodustades nõnda koos müüjatega omaette klubi. Käiakse koos rallidel ja vahetatakse niisama kogemusi.

Et seda suundumust veelgi süvendada, andis Mariine Auto üleeile Markko Märtinile kasutada esimese uuenduskuuri läbinud Subaru Impreza turbo.

Ehkki ma pole veel jõudnud uues esinduses remondis käia, ootan ma väga, et seal saab olema korralik varuosade ladu. Vanas esinduses polnud sageli isegi piduriklotse kohe võtta, rääkimata muust. Usun, et see probleem on nüüd ajalugu.

Mis aga ilmselt uue salongi avamisega ei muutu, on remondimeeste kompetentsus, mis mõnikord jätab soovida. Olen viinud vigase auto remonti, kuid nende väitel ei olnud autol midagi viga. Ometi on see viga siiani küljes.

Mis mulle Subaru puhul aga väga meeldib, on suhtumine klienti. Tegemist ei ole mitte niivõrd ametniku ja kliendi vahelise suhtlemisega, kuivõrd klubiga. Seda autot müüvad fännid, seda autot ostavad fännid. Nende omavaheline suhtlemine on pingevaba ja mõnus. Mulle see väga meeldib.

Olen Impreza-turboga sõitnud kolm aastat ja ma ei kavatse seda küll millegi vastu välja vahetada. Üleeile esitletud uut Imprezat ei ole samuti kavas osta, kuna ta on kallim kui eelmine mudel ja vana on piisavalt hästi vastu pidanud, et sellega edasi sõita.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing