Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Transit saab pärja pähe
Ehkki uus Ford Transit jõudis Eestisse juba mullu suvel, on ajakirjandusel taas põhjust temast juttu teha.
Aasta kaubikuks valimine on tunnustus, mis tõestab selle automargi jätkuvat tähelendu. Viimane on kestnud juba 1965. aastast, mil Ford Transit murdis end Euroopa kaubikuturu liidriks. Seal on ta püsinud viimased 35 aastat ja selle aja jooksul on toodetud 4 miljonit autot.
Kuid auhind pole ainus, miks Transit tähelepanu pälvib. Möödunud aasta lõpus jõudis Eestisse esimene esiveoline Ford Transit, mida juba ammu on oodatud. Eriti need, kes talvel pooltühja või kerge koormaga ringi sõidavad ja kes kerge tagaosa tõttu edasiliikumisega vaeva näevad. Esiveolise kaubiku teelpüsivus libedaga ning läbivusvõime lumes on ees asuva mootori tõttu oluliselt parem, lisaks võimaldas kardaani kaotamine lasta laadimiskõrgust mitu sentimeetrit madalamale. Ka hinnalt on esiveoline Transit tagaveolisest odavam. Tema hinnad algavad 269 900 kroonist, tagaveoliste odavaima variandi alghind on 304 900 krooni.
Uut Transitit toodetakse ühtekokku 5 keretüüpi ? kaubik, ?assii, topeltkabiin, kombi ja buss. Erinevaid teljevahesid on 3, samuti on Eestis saadaval kolm erinevat mootorivarianti ? 75, 85 ja 100 hobujõudu. Kõik kolm on uued turbolaadimise ja neljaklapilise tehnoloogiaga diiselmootorid. Erinevaid kaubaruumi pikkuseid on 4, katusekõrguseid 3.
Oluliselt on paranenud auto sõidumugavus. Salong on peensusteni läbi mõeldud, arvukalt leidub kohti jooginõudele, mobiiltelefonile on ehitatud armatuuri eraldi sahtel. Salong on vaikne isegi ilma vaheseinata variandi puhul ja salongis omavahel vesteldes ei pea sugugi palju häält tõstma.
Suured külgmised kolmnurkaknad pole sugugi pelgalt disainielemendid. Nende taga asuvad hiiglaslikud küljepeeglid annavad täieliku ülevaate auto taga toimuvast, näha on isegi tagumised rattad. Igatahes saab selle auto tagurdamisega hakkama ka üsna vilumatu juht.
Ainulaadne on uue Transiti juures see, et toodetakse ka sellist varianti, mida saab kasutada nii esi- kui tagaveolisena. Kõikide detailide olemasolul võtab ümbertõstmine aega vaid mõnikümmend minutit.