Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Yahoo ?okeeris turgu

Sirje Rank 12. jaanuar 2001, 00:00

?Väljavaated 2001. aastaks on lihtsalt kohutavad. See tõmbab Nasdaqi toibumisele kriipsu peale,? ütles ETC analüütik Jean-Francois Cauvet Reutersile.

Yahoo neljanda kvartali tulemused vastasid küll Wall Streeti ootustele, kuid ennustused alanud aasta kohta jäid prognoosidele oluliselt alla.

Yahoo aktsia läks vabalangusesse, kukkudes esmalt kolmapäeval järelkauplemisel üle 20 protsendi ning samapalju eile Wall Streeti avanedes.

Diilerite sõnul kinnitab raport kartusi, et USA majanduskasvu järsk aeglustumine kärbib samavõrd tõsiselt firmade kasumeid.

Yahoo raporti eel oli börs liikunud vaikselt üles ? Nasdaq lõpetas päeva 3,7% plussis. Investorid tegid panuse arvestusele, et USA intresside alanemine aitab räsitud tehnoloogiasektorile uuesti elu sisse puhuda. Võeti positsioone, et võimalikus hinnarallis mitte hilineda.

Yahoo aruannet uurides nägid analüütikud algul, et kasum aktsia kohta vastab prognoosidele, mistõttu aktsia kerkis veel 30,50 dollarilt 30,94 dollarile.

Siis aga avastati eelviimaselt lehelt järgmise aasta kasumiprognoos, mis loodetud 13 sendi asemel lubas esimeses kvartalis aktsialt kasumit vaid 4?7 senti ning ennustas sama tendentsi kogu aasta kohta.

Yahoo aktsia kukkus järelturul 24 dollarile, kiskudes kaasa ka teised internetifirmad nagu Amazon.com, eBay ja Doubleclick. Aasta tipptasemelt 250 dollarilt on Yahoo aktsia kukkunud 90%.

Raportis ennustab firma aastaks 2001 tulusid 1,2?1,3 mld dollarit ning kasumit aktsialt 33?43 senti võrreldes 48 sendiga eelmisel aastal. Prognoos jääb analüütikute ennustatud 57 sendisele kasumile alla enam kui 40%.

See on esimene kord, kui Yahoo teatab kvartalite võrdluses tulude kahanemisest. Firma ise süüdistab selles USA aeglustavat majanduskasvu ja madalamaid reklaamikäibeid. Paljud Yahoo veebilehel reklaamipinda ostnud internetifirmad on reklaamirahasid kärpinud või pankrotti läinud.

Investeerimispank Merrill Lynch alandas hiljuti selle aasta internetireklaami turu prognoosi 9 mld dollarilt 8 mld, mis jääb eelnenud aastaga samale tasemele. Veel kuus kuud tagasi oodati turu 30-40% kasvu.

Yahoo saab umbes 90% oma tuludest bännerireklaamidest. Edaspidi tahab firma vähendada reklaami ja võrgumüügi osakaalu tuludes 80?85 protsendile ja suurendada firmateenuste osakaalu 15?20 protsendile. Ka on plaanis vähendada reklaamikäibes puhtalt internetifirmade osakaalu. ?Käesolev aasta on üleminekuaasta, kus me laiendame oma kliendibaasi internetifirmadelt traditsioonilisematele reklaamiklientidele,? ütles Yahoo peadirektor Tim Koogle.

Investeerimispanga JP Morgan internetimeedia analüütik Paul Noglows ütles, et hindab Yahoo väljavaated pikemas perspektiivis siiski heaks, sest tegemist on ühe suurima võrgufirmaga.

Detsembris ulatus Yahoo registreeritud klientide arv 180 miljonile võrreldes 166 miljoniga septembris ja 120 miljoniga aasta tagasi. Lisaks on firmal 1,7 mld dollarit sularaha, mis on puhvriks majandusseisu võimaliku halvenemise puhuks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing