Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ARK tunnistas oma näpuviga
ARKi direktori asetäitja Teo Saimre sõnul oli umbes 1400 auto registreerimine ARKi töötajate näpuviga, kes eelregistreeritud autosid arvele võttes kandsid need kasutatud autode reale. ?Meil on ?vaibal? käinud mitmed ARKi vastutavad töötajad maakondadest ja Tallinnast ning kirjutanud seletuskirju. Usun, et enam nad sellist viga ei tee,? lausus Saimre.
Ülejäänud 600 sõiduauto osas uurimine jätkub, küsimus võib olla kaitsejõudude autodes, mis ARKi registrisse ei kuulu, autode klassifitseerimise erinevates tõlgendustes jne.
?Meie oleme oma süüd tunnistanud, kuid ega ka AMTEL (Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit) päris puhas ole. Juba mitme auto suhtes on tekkinud küsitavusi, mida nemad on justkui müünud, aga meieni see jõudnud ei ole,? lausus Saimre, kelle sõnul käib autode tagaotsimine auto haaval seitsmekohaliste VIN-koodide alusel. Seetõttu pole lõplikku vastust oodata niipea, kuid jaanuari jooksul peaks kadunud autode saatuse osas saabuma lõplik selgus.
AMTELi esimehe Jaak Uudla sõnul on teatud erinevus mõistetav, kuna automüüjad loevad auto müüduks, kui ostu-müügileping on sõlmitud. ?Registrisse võis see auto jõuda juba kuu varem või jõudis ta sinna järgmise kuu sees,? nentis Uudla, kes tunnistas, et aasta kokkuvõttes ei tohiks erinevus siiski väga suur tulla.
Tollistatistika järgi toodi 2000. aastal Eestisse 10 894 sõiduautot, mille pealt on kõik maksud tasutud ja nad on jäänud siinsele turule. ?Kõik ei olnud aasta lõpuks veel müüdud, mistõttu on 18 auto suurune erinevus loomulik,? lausus Uudla.
Eesti autofirmade väitel müüsid nad mullu Eestisse 10 876 uut sõiduautot, ARKi andmeil jõudis neist registrisse vaid 8830 autot. 1400 auto osas on ARK eksimuse omaks võtnud, 600 auto osas uurimine kestab.