Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parkimisteenus Tallinnas ihaldusväärne

    Läinud nädalal sõlmis ESS linnaga lepingu, millega võttis parkimispiletite müügi linnaasutuselt üle. ASi ESS Eesti avalike suhete direktori Indrek Lindsalu sõnul lepinguga trahvimisõigust neile ei antud.
    ?Trahvimisõiguse andmine seisab linna otsuse taga, ESS on oma valmisolekut selleks väljendanud,? ütles Lindsalu, kelle andmeil võiksid trahve teha ka erafirmasse kuuluvad ametiisikud.
    Seevastu Tallinna liikluskorralduskeskuse parkimiskontrolli osakonna juhataja Ants Johandi sõnul tuleb trahvimisõiguse üleandmiseks erafirmale teha seadusemuudatusi.
    Praegu seisavad ESSi piletimüüjad vana- ja kesklinna soosituimates parkimiskohtades ja ootavad autojuhtide ligiastumist, et need endale parkimisõigust tõestava dokumendi lunastaksid. Vanalinna piirkonnas maksab üks seisutund ööpäev läbi 48 krooni, kolmekroonist piletit saab kasutada neli minutit.
    Varem võimlemisõpetajana töötanud Larissa räägib, et teeb seda tööd ilmast sõltumata viis päeva nädalas ja kümme tundi päevas, kuna makstakse tunnitasu. ESS hoiab tasulise parkimise piirkonnas päeviti kümmet inimest, lisaks sellele saab pileteid osta ka osast kioskitest ja poodidest.
    Samal ajal mõnikümmend sammu eemal takseerivad parkinud autode tuuleklaasitaguseid Tallinna liikluskorralduskeskuse ametnikud. Märgates kas aegunud piletiga või päris piletita autot, helistab üks ametnikest keskusesse, et kontrollida, kas on makstud mobiiltelefoni teel. Kui ei ole, kirjutatakse vilunud liigutusega ?kojamehe? vahele 530kroonine trahvikviitung, mis ootab maksmist 15 päeva jooksul.
    Päevas teeb üks kontrolöride paar 25?30 trahvi, selliseid paare on kümme. Rekordpäevadel kirjutavad parkimiskontrolörid Tallinna kesklinnas välja 600 trahvikviitungit.
    Kontrolör Maie siunab ESSi piletimüüjat: ?No näete, kas tema teab midagi parkimisest? Kas niimoodi tohib siis lasta ukse ette parkida?! Pealegi käivad nad vahepeal mitu tundi ülekäiguradadel abiks ja siis ei müü pileteid keegi.? Liikluskorralduskeskuse töötajad on tuleviku suhtes hirmul, sest kogu teenuse ESSile mineku puhul ootab neid koondamine.
    Ants Johandi ei tea, miks linn kavatseb kogu parkimisteenuse üle anda. ?Minu meelest oleme me tööd teinud ? läinud aastal kirjutasime 91 000 trahvikviitungit kogusummas üle 40 miljoni krooni. Probleem, miks trahve vähe kätte saadakse, on selles, et kohtute täitevosakonnad ei jõua neid nõudeid menetleda,? rääkis Johandi.
    Lindsalu ei osanud väga põhjalikke muutusi ESSi tulekuga nimetada. ?Tahame korrastada müügivõrku: parkimispileteid hakkavad müüma nii kioskid kui tänavamüüjad,? märkis ta. Linnavalitsuse ja ESSi kava järgi kasvab parkimise käive Tallinna kesklinnas kahe aasta jooksul 16 miljonilt 25 miljonile kroonile.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.