Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Parkimisteenus Tallinnas ihaldusväärne
Läinud nädalal sõlmis ESS linnaga lepingu, millega võttis parkimispiletite müügi linnaasutuselt üle. ASi ESS Eesti avalike suhete direktori Indrek Lindsalu sõnul lepinguga trahvimisõigust neile ei antud.
?Trahvimisõiguse andmine seisab linna otsuse taga, ESS on oma valmisolekut selleks väljendanud,? ütles Lindsalu, kelle andmeil võiksid trahve teha ka erafirmasse kuuluvad ametiisikud.
Seevastu Tallinna liikluskorralduskeskuse parkimiskontrolli osakonna juhataja Ants Johandi sõnul tuleb trahvimisõiguse üleandmiseks erafirmale teha seadusemuudatusi.
Praegu seisavad ESSi piletimüüjad vana- ja kesklinna soosituimates parkimiskohtades ja ootavad autojuhtide ligiastumist, et need endale parkimisõigust tõestava dokumendi lunastaksid. Vanalinna piirkonnas maksab üks seisutund ööpäev läbi 48 krooni, kolmekroonist piletit saab kasutada neli minutit.
Varem võimlemisõpetajana töötanud Larissa räägib, et teeb seda tööd ilmast sõltumata viis päeva nädalas ja kümme tundi päevas, kuna makstakse tunnitasu. ESS hoiab tasulise parkimise piirkonnas päeviti kümmet inimest, lisaks sellele saab pileteid osta ka osast kioskitest ja poodidest.
Samal ajal mõnikümmend sammu eemal takseerivad parkinud autode tuuleklaasitaguseid Tallinna liikluskorralduskeskuse ametnikud. Märgates kas aegunud piletiga või päris piletita autot, helistab üks ametnikest keskusesse, et kontrollida, kas on makstud mobiiltelefoni teel. Kui ei ole, kirjutatakse vilunud liigutusega ?kojamehe? vahele 530kroonine trahvikviitung, mis ootab maksmist 15 päeva jooksul.
Päevas teeb üks kontrolöride paar 25?30 trahvi, selliseid paare on kümme. Rekordpäevadel kirjutavad parkimiskontrolörid Tallinna kesklinnas välja 600 trahvikviitungit.
Kontrolör Maie siunab ESSi piletimüüjat: ?No näete, kas tema teab midagi parkimisest? Kas niimoodi tohib siis lasta ukse ette parkida?! Pealegi käivad nad vahepeal mitu tundi ülekäiguradadel abiks ja siis ei müü pileteid keegi.? Liikluskorralduskeskuse töötajad on tuleviku suhtes hirmul, sest kogu teenuse ESSile mineku puhul ootab neid koondamine.
Ants Johandi ei tea, miks linn kavatseb kogu parkimisteenuse üle anda. ?Minu meelest oleme me tööd teinud ? läinud aastal kirjutasime 91 000 trahvikviitungit kogusummas üle 40 miljoni krooni. Probleem, miks trahve vähe kätte saadakse, on selles, et kohtute täitevosakonnad ei jõua neid nõudeid menetleda,? rääkis Johandi.
Lindsalu ei osanud väga põhjalikke muutusi ESSi tulekuga nimetada. ?Tahame korrastada müügivõrku: parkimispileteid hakkavad müüma nii kioskid kui tänavamüüjad,? märkis ta. Linnavalitsuse ja ESSi kava järgi kasvab parkimise käive Tallinna kesklinnas kahe aasta jooksul 16 miljonilt 25 miljonile kroonile.