Hansapank ärgitab kliente elavamalt teenuseid kasutama

Kaivo Kopli 18. jaanuar 2001, 00:00

Hansapanga grupi üks strateegiline eesmärk on keskenduda väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele ning kõrgema sissetulekuga eraklientidele.

?See ei tähenda, et me teised ära põlgame,? lausus Hansapanga juhatuse esimees Indrek Neivelt. ?Me oleme ikka universaalpank ja teenindame kõiki, seda eriti Lätis ja Leedus, kus käib turu hõivamine.?

Neivelti sõnul on Eestis selliseid kõrgema sissetulekuga inimesi, keda Hansapank silmas peab, 80 000 kuni 100 000. Tema väitel sihivad sama gruppi ka Merita ja Sampo. Tegelikult Hansapank kunagi alustaski sellest ülemisest grupist ja liikus siis allapoole kliendibaasi laiendades, meenutas Neivelt.

Merita Panga juhatuse liige Anders Bäckman kinnitas, et ka nende kontseptsioonis on võtmekliendid, kuid üksnes kõrgema sissetulekuga inimesi ei jahi nemadki. Merita võtmekliendiks saab isik, kel on pangas sääste vähemalt 250 000 krooni või sääste ja laene kokku vähemalt 460 000 krooni.

Merita kindel siht on turuosa suurendamine, seda muu hulgas ka laenude osas. ?Näiteks pakume me soodsa hinnaga majalaenu, mis on ka üks meie strateegilisi tooteid turuosa suurendamise seisukohalt, kuna sellel on suur perspektiiv,? lisas ta.

Hansapank kasvatab tempokalt oma turuosa ka laenu- ja kindlustusturul, kasutades selleks eelkõige uusi krediitkaarte ja fondiplaani.

?Aastaga kasvas Hansapanga turuosa krediitkaartide osas 64 protsendilt 73 protsendile ning täna on see juba kõvasti üle 75%. Nii et iga nädalaga keerame endale turuosa juurde,? ütles Hansapank Eesti juht Raul Parusk.

?Tõeline edu on viimase 3 kuu jooksul saatnud ka Hansapanga Kindlustuse fondiplaani. Liitunud on üle 1000 inimese ja kogutud on 44 miljonit krooni,? ütles Parusk. Tema sõnul ei ole need arvud küll väga suured, kuid murrang on toimumas. ?Hoolimata sellest, et vähemalt viis aastat on fondiplaani pandud raha neile inimestele kättesaamatu, on nad seda siiski otsustanud teha,? rääkis Parusk.

Internetipanganduse võimsast edust tiivustatuna on Hansapank seadnud ka alanud aastal prioriteediks ?osutada interneti kaudu finantsteenuseid, mis vastavad kõige kõrgemale rahvusvahelisele tasemele?.

?Internetipanganduse poolest on Hansapank kuulus enam mitte üksnes Ida-Euroopas, vaid üle kogu Euroopa,? ütles Neivelt.

?Funktsionaalsuse kohalt oleme me saavutanud Forresteri uuringu kohaselt 40 Euroopa panga seas 16. koha ja samal tasemel pankadega, mis investeerivad aastas internetti sama palju, kui on meie bilansimaht.?

Ka Parusk tõstis läinud aasta saavutusena esile asjaolu, et hanza.net on üks Euroopa paremaid internetipankasid. ?Linnar Viik ütles selle peale, et kui Hansapank investeeriks veel pool miljonit krooni, siis oleks ta 3. kohal. Ettepoole jääksid veel vaid kaks ?veitsi panka, kui pidada silmas seda, mida pakuvad nemad ja mida meie siin,? rääkis Parusk.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:02
Otsi:

Ava täpsem otsing