Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida tuleks teha, et ümbrikupalka ei tahetaks maksta?

     
    Kui inimestel paraneb motivatsioon makse maksta, jääb väiksemaks ka ümbrikupalkade osakaal.
    Ma olen siiski kindel, et kui mõned ümbrikupalkade maksjad karistuse kätte saavad, lõpetab vähemalt mingi hulk ettevõtteid musta palga maksmise ära. (ÄP, 23. 03. 2000)
    Ümbrikupalka tahetakse alati maksta. Küsimus on ka selles, et teine pool, töötaja, on selle ümbrikupalgaga nõus mingitel põhjustel. Kas siis selle tõttu, et ta vastasel juhul seda tööd ei saa. Peale selle tal ei peeta makse kinni. Tema deklaratsioon on väga väike ja ta saab sealt veel tulumaksuvaba miinimumi maha võtta jne.
    Maksjapool on aga igal juhul huvitatud ümbrikupalkade maksmisest, eriti kui sularaha tuleb kätte. Kaubanduses näiteks. Ka soomlased maksavad väga palju ümbrikupalka tekstiilifirmades.
    Ainuke võimalus on see, et töötajad, kes ümbrikupalka saavad, lõpuks leiavad, et see ei ole neile kasulik. Kõigepealt hakkavad kaebama need, kes mingil põhjusel vallandatakse või enam tööle ei lasta jne. Töötajatel peavad olema kollektiivlepingud. Ja individuaalsed töölepingud ? sealt tuleb ka nende sotsiaalne garantii, näiteks hüvitis haiguste puhul jne. Seda protsessi tuleb võimendada. Töötajaile tuleb rohkem teadvustada nende õigusi ja kaotusi ümbrikupalkade puhul.
    Palgamaksjale saab selle teha ebamugavaks ühest küljest maksuamet oma hoobadega, teisest küljest palgasaaja. Peame jõudma ikkagi selleni , et palgasaaja ütleks maksjale ? ma tahan, et kogu mu palk oleks ametlik. See on kõige võimsam mehhanism. Ülejäänud mehhanismid on kõik riigi poolt vaadates tegelikult repressiivsed. Tuleb luua seadustega hoovad, et maksuametil oleks võimalik jälgida, kontrollida ja kui vaja, vastu näppe anda.
    Maailmas kasutatakse ka teisi mehhanisme, aga need on marginaalsed. Teatud maksude puhul kasutatakse soodustusi sõltuvalt sellest, kui palju sa näiteks võtad tööle invaliide. Mida rohkem sa näitad brutot, seda suurem on soodustus. Meil neid täna rakendatud pole.
    Mujal maailmas võisteldakse ka selle pärast, kes kui palju maksab riigimakse. Ettevõttel on promo mõttes suureks plussiks, kui ta saab öelda ? mina olen meie riigi suurim maksumaksja. Meil seda võistlusmomenti ei ole, pigem on praegu veel vastupidi. Aga eks ta hakkab tasapisi kunagi tööle ka meil.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.