Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kultuuriminister: Kägu pilas omanikku
Miks pandi TOP müüki kiiruga, enne maaküsimuse lahendamist?
Valitsuse otsuse kohaselt pidi selle objekti erastamine toimuma riigivaraseaduse kohaselt ja raha pidi laekuma 2000. aasta riigieelarvesse. Kultuuriministeerium taotles keskuse aktsiate võõrandamist riigivara erastamise programmi alusel, mille valitsus kinnitas eelmise aasta algul.
Mis takistas TOPi maaküsimuse lahendamist enne selle erastamisele asumist ja millises seisus on asi praegu?
Seda takistasid riigi, linna ja TOPi tegevjuhtkonna erinevad huvid. Tallinn vaidlustas maade kuuluvuse ja vaidlused jõudsid lahenduseni liiga hilja. TOPi kinnistu moodustamine on hetkel Tallinna linna maakomisjonis.
Moodustatava kinnistu peab erastama TOP, mille nõukogul ja tegevjuhtkonnal on selles protsessis täita oluline roll. Kui linn tegutseb kiiresti ja takistusteta, võib kinnistu olla juuniks või juuliks moodustatud. Seejärel tuleb müüki korrata.
Miks omanik pani alghinnaks just 250 miljonit krooni?
Erastamisagentuur leidis bilansilise väärtuse järgi hinnates alghinnaks 225?240 miljonit krooni, kaalutud keskmise kapitalikulu hindamise meetodil aga 208?304 miljonit krooni. Arvestades sealse sadama soodsat asukohta, peame TOPi saja protsendi aktsiate reaalseks hinnaks 250 miljonit krooni.
Kas Mati Juhansoo tippjuhiks panek tähendab, et nii lühikeseks ajaks polnud mõtet uut juhti otsima hakata?
See on ettevõtte nõukogu pädevus. Kahjuks on uue juhi esimesed kommentaarid väljendanud enam poliitilisi ambitsioone kui talle pandud kohustuste realiseerimise tahet.
Miks vabastati endine peadirektor Raimo Kägu ametist?
Eriarvamused omanikuga ning selleteemalised rahumeelsed läbirääkimised lõppesid Kägu sooviga lahkuda omal soovil.
Kuidas hindate Kägu korraldatud enneolematut sooduskampaaniat TOPis aasta lõpul?
Klientuuri juurdevõitmine on tegevjuhi ülesanne ja sooduskampaania võib olla selleks igati sobiv võte.
Teine küsimus oli viis, kuidas kampaania seoti erastamisega. Tegevjuhi võlts omanikutunne, mis võib olla väga tugev motivaator, ei õigusta tegutsemist tegeliku omaniku tahet pilades. Just nii võib aga seda juhtumit käsitleda.
Autor: ÄP Online