Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hulgifirmad koondavad veod ja tellimused ühe firma alla

    Märtsis võtab Via 3L üle omanikfirma ladude ca 90 töötajat ja hakkab opereerima 10% Eesti esmatarbekaupade turu mahust enda käes hoidvate hulgifirmade ladudes.
    Lisaks ladude ühise operaatori alla koondamisele ühildab Via 3L esimeses etapis ka veod. Via 3L logistikadirektor Peep Piiber selgitab, et enamus kaubast on koondunud Tallinna ja liigub sealt ka Tartu. Jungentil, Kaupmehel ja Abestockil eraldi oleks kaupa enda jaotusautodega Tallinna ja Tartu vahel vedada kulukas. Seetõttu hakkavad Tallinna ja Tartu vahet kaupa vedama suured poolhaagised, kuhu on koondatud kõigi kolme firma kaup. Tartus laaditakse see ümber jaotusautodele ja veetakse laiali. Peale hulgifirmade kokkuhoiu võidab ka nende kliendiks olev kauplus, kelle juurde hakkab kolme auto asemel kaupa toome üks auto. Esialgu töötab ühiste vedude süsteem Tartu suunal, edaspidi ühildatakse veod Ida Virumaa ja Pärnu suunal. ?Meie eesmärk on, et kaupluse ustest ei jookseks sisse-välja müügimeeste parv. Et tellimused tuleksid kindlal päeval, kindlal ajal, ühtede dokumentidega,? ütleb Piiber
    Eesmärgini jõudmiseks viiakse tänavu aasta juunis, Via 3L tegevuse käivitamise teises etapis, kõik kolm hulgifirmat ühisele tarkvaraplatvormile. Sellega tekib hulgifirmade klientidele ühine tellimiskeskus. Via 3Li juhatuse esimehe Ago Raudsepa kinnitusel on see oluline lisaväärtus klientidele, kuna lisaks ühest kohast tellimisele võimaldab see koondada ka esitatavaid arveid.
    Kolmandas etapis loodetakse aasta lõpuks koondada ühte lattu ka praegu eraldi asuvad kolme hulgifirma laod.
    Selver on kõigi kolme hulgifirma klient. Selveri ostudirektori Ain Taube sõnul võib alguses uue logistikafima töös esineda tõrkeid, kuid ta kinnitab, et ideoloogiliselt on logistikakeskus just see, mida Selver hulgimüüja kliendina vajab. Meie jaoks väheneb tellimispunktide arv, saame kaubaveod kontsentreerida ning arvelduste arv väheneb, ütleb Taube.
    ?Kõige suurem ebaõnn on, kui jäämegi teenindama ainult oma emafirmasid,? kirjeldab Raudsepp ettevõtmise võimalike riske. Kuigi ka kardetud juhus poleks eriti suur ebaõnnestumine, kuna VIA 3L saab igal juhul enda opereerida emafirmade ligi 800 miljoni kroonise kaubamahu. Ettevõtte eesmärk on aga hakata logistikateenust müüma ka teistele hulgimüügifirmadele ja tootjatele.
    Üheks võimaluseks peab Raudsepp distributsiooni teenuse müümist. Kuna Jungentil on lepinguid kaubamärkidega, millede puhul on ta kohustatud teostama distributsiooni ja Jungentil on ca 3000 klienti, siis peab Via 3L saatma autod nagunii kõigi nende 3000 kliendi juurde. Järelikult saab Via 3L müüa distributsiooni teenust 3000 kliendile, mis on juba praegu äratanud Raudsepa kinnitusel suurt huvi. Väiksemad hulgifirmad ja tootjad on huvitatud ka ühisest arveldamisest. Kauplused kipuvad võlgu jääma partneritele, kellega on käive väike.
    Kui aga kaupade jaotus koondada ühe firma alla, kes esitab ka ühise arve, siis muutub see arve piisavalt suureks, et kauplusel oleks oluline see õigeaegselt ära maksta.
    Via 3Li omanikfirmade kogukäive ulatub üle miljardi krooni
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.