Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti unelmatehase jahil

    Praeguseks on Eesti rohkem kui 200 asukohakandidaadi hulgas jõudnud viimasesse ringi ehk 20 hulka, ütles majandusministeeriumi ametlik esindaja BMW-projektis, Saksamaal autonduse ja logistika vallas tegutsev Eesti päritolu ettevõtja Willi Martens.
    Martens lisas, et Eesti tugevamateks konkurentideks BMW tehasele on hetkel Ungari, T?ehhi ja mõned Saksamaa piirkonnad.
    Martensi sõnul sai ta sel nädalal rahandusminister Siim Kallaselt täiendavaid materjale Eesti poolt autokontsernile tehtud pakkumisele. ?Järgmisel nädalal annan nad BMW-le üle,? lisas ta.
    Rahandusministri nõunik Madis Müller lausus, et Martens täpsustas ministeeriumis siinseid maksutingimusi ja seda, kas suurinvestorile on võimalik teha mingeid erandeid. ?Minister lausus, et seoses uue tulumaksuseadusega on siinne maksukeskkond niigi atraktiivne ning kui dividende välja ei võeta, on tulumaksumäär juba null,? kommenteeris nõunik kohtumist.
    Mülleri sõnul oleks aga käibemaksu ja tolliformaalsuste soodsamaks muutmise võimaluseks tehase rajamine Muuga sadama vabatsooni piirkonda. ?Esialgu nägi Martens tehase võimaliku asupaigana Jürit,? märkis ta.
    Tehase rajamise kriteeriumiteks on poliitiline stabiilsus regioonis, vähemalt 200 hektari suurune maa-ala, raudtee, maantee ja sadama lähedus, piisav kogus oskustööjõudu ning varustussüsteemi olemasolu. Investeeringu suuruseks kujuneks miljard Saksa marka ehk kaheksa miljardit krooni ning uus tehas annaks tööd 2500 inimesele.
    Martensi hinnangul vastab Eesti näiteks võrreldes teiste Balti riikidega kõige rohkem BMW seatud tingimustele. Samuti on Eesti plussid Ungari ja T?ehhi ees sadama olemasolu ning lähedus ja sarnasus Skandinaaviamaadega, millel on erinevalt Ida-Euroopa riikidest positiivne, läbipaistvuse imago.
    Kuigi Saksa ametiühingud ja metallitööstus protestivad BMW uue tehase rajamise vastu väljapoole Saksamaad, on Martensi sõnul enam kontserni hoiakut jälgides kindel, et tehast ei tehta Saksamaale.
    ?Kui BMW tuleb Eestisse, siis annab see võimaluse ka paljudele tarnijatele ja ettevõtjatele mitte ainult Tallinnas ja selle ümbruses, vaid ka Lõuna-Eestis,? märkis Martens. Tema sõnul valib BMW tehase asukoha maikuu keskpaigaks, ehitustööd algavad 2002. aastal ning tootma hakkab tehas 2004. aastal.
    Tehase võimuseks on kavandatud 200 000 autot aastas. Esialgu toodetakse BMW 3-seeria mudelit, hiljem vahetatakse see välja 2-seeria mudeli vastu, mida praegu Saksamaal katsetatakse.
    BMW kontserni pressiesindaja kinnitas eile küll Eesti kuulumist uue tehase asupaiga 20 kandidaadi hulka, kuid ei nimetanud teisi konkurente ning muud tehase rajamisega seonduvat.
    Eestis BMW autosid müüva United Motorsi müügidirektor Toomas Pärna ütles, et nii palju kui tema on BMW kontserniga uue tehase küsimuses suhelnud, hinnatakse Eesti ?ansse suureks eelkõige geograafilise asendi pärast. Kuigi BMW oli varem huvitatud Lätis endise RAFi tehase ostust, on see mõte Pärna sõnul nüüd soikunud.
    ?Eestile oleks BMW tehas superõnnestumine,? tõdes Pärna. ?Lisaks suurinvesteeringule ja töökohtadele võiks see siia meelitada ka teisi investoreid.?
    Kui Eestis on BMW tehase rajamisprojektiga seonduv asjaajamine jõudnud majandus- ja rahandusministri tasemele, siis t?ehhid üritavad tehast endale meelitada peaministri abil.
    Saksa suurima päevalehe Süddeutsche Zeitung teatel on alates eilsest Bayeri liidumaal visiidil oleva T?ehhi peaminister Milos Zemani reisi pea eesmärk Saksa investeeringute meelitamine riiki, teiste hulgas ka BMWd.
    T?ehhi pakub investoritele viieks aastaks maksuvabastust ning tollivaba tehnoloogiaimporti. Samuti on t?ehhid valmis pakkuma tehingut ? nad ostavad hävituslennukeid Euroopa relvastuskontsernilt EADS, kuid seda siis, kui lääne firmad omakorda T?ehhisse investeerivad, nagu näiteks BMW oma autotehasesse.
    Bayerische Motoren Werke (BMW) Grupp tootis 1999. aastal 1,1 miljonit sõidukit, millest kolmveerand moodustasid BMWd. Lisaks toodab BMW Grupp Rovereid, MGsid ja Minisid ning mootorrattaid.BMW-le kuuluvates tehastes töötab kokku 115 000 inimest, sellest ligikaudu 68 000 Saksamaal.Grupi investeeringute maht 1999. aastal oli 2,2 miljardit eurot ehk 34 miljardit krooni.Grupi käive küündis 1999. aastal 35 miljardi euro ehk 546 miljardi kroonini.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Raadiohommikus: pangad, linnaruum ja kodude renoveerimine
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.