EMT-lt ja Jippiilt uus teenus firmadele

Indrek Kald 25. jaanuar 2001, 00:00

Eelmise aasta septembris internetipõhised mobiilsidetooted Eesti turule toonud Jippii teatas juba tegevuse alguses, et hakkab pakkuma firmadele suunatud logoteenust. Käesoleva nädalani vaid Q GSMi ja Radiolinjaga koostööd teinud Jippii grupi juht Balti riikides Mario Puhk kinnitas, et seni pole seda toodet laiemalt esitletud, kuna enamus Eesti firmasid on EMT kliendid.

Nüüd, kus selleks on põhjus olemas, hakkame tegema firmadele nende mobiilide ekraanidele logosid, ütles ta EMTga lepingu sõlmimise järel. Kui ettevõte soovib mobiiltelefonidele oma firma logo, saab need tellida kogu personalile. Iga logo maksab kümme krooni, mis lisatakse järgmise kuu telefoniarvele. Sama palju maksab ka algvariandi taastamine ehk logo eemaldamine.

Lisaks logodele saavad kõigi kolme Eesti mobiilsideoperaatori kliendid lühisõnumi vahendusel salvestada oma telefonile ka populaarseid helinaid.

Eesti suurimast logode ja helinate kategoriseeritud andmebaasist Jippii portaalist on võimalik meelepärane telefonihelin valida filmimuusika, TV-tunnusmeloodiate, uusimate hittlugude, jazzi, klassikalise muusika jms vallast. Lisaks saab logosid sellel leheküljel ka ise valmistada.

Meloodiaid ja logosid saab tellida nii oma kui sõbra telefonile. Teisele mobiilinumbrile logo või meloodia saatmisel maksab SMSi eest saatja, mitte saaja.

Tähelepanelik tuleb olla logo salvestamisel, sest esialgu saab kasutaja vaid sõnumi, et talle on saadetud kellegi poolt logo. Sõnumi lugemise järel tuleb Nokia telefoni kasutamisel minna c-klahviga üks aste tagasi, mis avab valikud: näita, salvesta, jäta ära. Viimane tähendab logo salvestamisest loobumist.

Kui nüüd uuesti kogemata või sõnumi veelkord üle lugemiseks c-klahvi vajutada, kaob logo koos selle saatmiseks kulunud kümne krooniga püüdmatult ja tuleb logo Jippii lehelt uuesti lühisõnumina teele panna.

Teenust toetavad enamus Nokia telefone ja paar Motorola mudelit. Eestis levinud Ericssoni telefonidega ei saa tehnilistel põhjustel logosid ja helinaid vastu võtta, nagu ka Siemensi, Philipsi, Alcateli jt tootjate mobiilidega. Viidates konkureerivate teenusepakkujate salatsemisele, ei soovinud Mario Puhk täpselt öelda, kui palju keskmiselt kuus Jippii Eesti kodulehelt logosid ja helinaid telefoni laaditakse. ?Päeva suurusjärk on paar tuhat logo ja helinat,? sõnas ta. Tänu teenuse avamisele EMT klientidele võib oodata selle kahe-kolmekordistumist, lisas ta.

Seega võib Jippii! kuukäive SMS-teenuste müügist ületada poole miljoni krooni piiri.

Mõlemad arvud muutuvad iga päevaga. ?Logosid tellivad kliendid helinatest rohkem,? tõdes Puhk. Tema enese telefoni ekraanil on praegu logo nimega Lammas ning helinaks legendaarne Gena ja Potsataja laul Sojuzmultfilmi repertuaarist. Jippii maksab helinatelt ka autoritasusid.

Kaheksas Euroopa riigis portaale omava Jippii Eesti versioonis www.jippii.ee saab lisaks helina- ja logovahetusele osaleda jututubades, saata e- kaarte, mängida online-mänge, kasutada tasuta e-posti ja domeeniteenuseid.

Mario Puhki kinnitusel on Jippii andmebaasis hinnanguliselt 1500 erinevat logo ja 400 helinat.

Tasulise Jippii kõrval on ka kodulehekülgi, kust saab tasuta logosid ja helinaid laadida. Näiteks aktivist.ee lubab registreeritud kasutajal salvestada iga päev oma telefoni ühe logo. Logosid saab ka ise luua, kasutades telefoni ja arvuti ühenduskaablit ning spetsiaalset programmi Logomanager.

Lisainfot logode ja helinate telefoni salvesamiseks saab neti.ee andmebaasist märksõna mobiiltelefon alt.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:04
Otsi:

Ava täpsem otsing