Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maja 500 000 krooni eest ? kellele on see kasulik?

    Ehitusmaksumus on viimastel aastatel püsinud stabiilsena, kommunikatsioonide ja teede rajamine aga kallineb pidevalt. Nii tekitab Tallinna linnapea Jüri Mõisa lubadus peremajade ehitajale krundi kohta umbes 300 000 krooni maksev kingitus teha küsimuse, miks peaks omavalitsus käputäiele paremate elamistingimuste poole pürgivale perele sääraseid ande jagama.
    Seda enam, et kuni 30 aasta pikkuse maksetähtajaga maja ostja maksab teda krediteerinud pangale ja ehitajale aja jooksul ühtekokku kinni nii intressid kui ehituse, linn aga saab vaid ebamäärase tulu rahakate maksumaksjate juurdevoolust. Näiliselt soodsalt maja ostnud perekonnal tuleb aga tasuda reklaamitud poole miljoni krooni asemel umbes kaks korda rohkem.
    Hansapanga poolt on see hiljuti avatud korteriühistu laenude kõrval teine oluline toode, mis annab paljudele inimestele võimaluse oma elutingimuste parandamiseks.
    KredExi (endine Sihtasutus Eesti Eluase) andmetel on võimalik 100m² elamu valmis ehitada umbes 600 000 krooniga. Sellele lisandub krundi, kommunikatsioonide jms hind. Seega sõltub maja hind sellest, kas kohalik omavalitsus võtab välise infrastruktuuri ja krundi maksumuse enda kanda.
    KredEx valmistab ette ka garantiitoodet nendele noortele, kes soovivad kodu rajada juba enne laste saamist.
    Uudis odavate majade rajamise kohta on kinnisvaraturule kindlasti positiivne. Uuselamu hind kujuneb teatavasti ehituskuludest, kommunikatsioonide rajamise kuludest ning krundi hinnast. Uute materjalide ja tehnoloogiate arendamisega saavutatakse madalama hinnaga parem kvaliteet.
    Peremaja projekti edukus sõltub otseseselt kohaliku omavalitsuse tahtest ja finantseerimisvõimalustest. Kui Tallinna linn arvestab Aaviku elamurajooni väljaehitamise kuludega, siis vaevalt teised linnad piisaval hulgal vabu vahendeid leiavad. Tõenäoliselt jääb selline projekt Tallinna keskseks.
    Loomulikult on suurepärane, kui suudetakse pakkuda toodet, mis on kättesaadav laiale inimeste ringile. Esialgu tundub hinnavahemik 400 000?650 000 krooni ja hooned 75?100 m² uskumatuna. Loodan, et nende numbrite juures suudetakse rahuldavat kvaliteeti hoida ja pakutud ruutmeetrite all peetakse silmas hoonesisest ruumi.
    Kui peremaju suudetakse pakkuda piisavas koguses, peaksid langema korterihinnad äärelinnades. Samuti mõjutab see kindlasti laastavalt arendajaid, kes konkureerivad turul sarnaste majadega, kuid kes peavad maade ja kommunikatsioonide eest ise maksma.
    Projekti edukuse ja realiseerimisvõimaluste võtmeküsimus on eramute kruntide omandistaatus ja see, kes kannab rajatavate kommunikatsioonide ja teede ehitamise kulud.
    Piirkond, kuhu selline asum tekib, peab paiknema atraktiivses ning otstarbekas regioonis. Pole mõeldav meelitada inimesi Tallinnast elama äärealadele ainult seepärast, et sinna saab soetada odava eramu. Kui käivituvad nn odavate eramute piirkonnad, suurendab see hetkel suhteliselt kasinat pakkumist selles turusektoris. Ennustada on raske, sest selgusetud on projektide mahud, hinnad ja tingimused.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.