Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Alambra vanarauaks
Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov kardab, et kurikuulsale Alambrale ei tuldagi järgi.
Alambra omanikuks on märgitud Lady Marine Ltd. Selle omanik võib Sakkovi sõnul olla kergesti olla keegi heauskne Malta talupoeg ning tegelik omanik läbi 27 offshore-firma hoopis kaugel. Ka
Sakkov ise on suhelnud firmaga ainult esindajate ja advokaatide vahendusel. Praegu on ainuke lootus, et omanik soovib kätte saada 81 000 tonni masuuti, mis on endiselt tankeris. ?See jama võib kesta veel viis aastat,? ütles Sakkov. Masuut kuulub Sakkovi sõnul samuti riiulifirmale, mida võib hommikul osta ning mis ilmselt ühe tehingu jaoks oligi loodud.
Muuga sadama direktori Joel Tammeka kinnitusel on kurikuulus kütusetanker Alambra pestud nii väljast kui ka seest reostusest puhtaks. Samuti on puhastatud kõik muud laevad sadamas. ?Kõik kahjunõuded sadade tuhandete kroonide ulatuses nõuab Tallinna Sadam sisse Alambra omanikult,? ütles Tammeka.
Alambra ootab praegu arestitult reidil omaniku uut laeva, millele saaks Alambral olevad 81 000 tonni masuuti ümber lossida. Pärast lossimist ja uut lekkekontrolli saaks laev Eesti vetest lahkuda. Tammeka sõnul tegutsevad omanikud mingil põhjusel aga aeglaselt.
Keskkonnainspektuuri juhi Heiki Nurmsalu sõnul oli peaaegu kogu õlireostuse tõrjetehnika eilseks puhastatud Eesti firma Ökoloog poolt ning ka sisuliselt piirivalveametile üle antud. Formaalsused võivad veel paar päeva aega võtta. Kokku läks seadmete pesemine maksma 500 000 krooni, mitte 3,5 miljonit krooni, nagu oli Postimehes viidatud. ?Jutt 3,5 miljonist kroonist on luul,? ütles Nurmsalu. Puhastusvahendid said õliseks ja muutusid töökõlbmatuks pärast Alambralt 20. septembril lekkinud 250tonnise õlireostuse puhastamist.