Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Raudtee erastaja on vahetumas
Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson on seisukohal, et tuleb alustada Eesti Raudtee erastamisläbirääkimisi konkursil teiseks tulnud Baltic Rail Service?iga, kui alles detsembrikuus parimaks pakkumiseks tunnistatud Rail Estonia jätab 28. veebruariks sõlmimata lepingu strateegilise investoriga, ütles eile ministri nõunik Andrus Villem.
Rail Estonia nõustaja Joakim Helenius jäi eile vastuse võlgu, kas Rail Estonia suudab veebruari lõpuks investorit esitleda. ?Olukord on komplitseeritud,? ütles Helenius.
Kinnitamata andmetel lükkas Rail Estonia poolt viimati investorina esitletud Ameerika raudteefirma Union Pacific Railroad tagasi kokkulepped osalemiseks Eesti raudteeäris. Samuti pole seniajani teatanud huvist Eesti Raudtee vastu CSX Corporation, Rail America ja Canadian Pacific Railway, keda võiduka pakkumise juht John Orrison võimalike investoritena erastamisagentuuri nõukogule tutvustas.
Erinevalt Jürgensonist asus erastamisagentuur seisukohale, et erastamisläbirääkimiste peatamine Tallinna halduskohtu poolt lükkab edasi Rail Estoniale investori esitlemiseks antud tähtaja.
?Kui läbirääkimised on peatatud kuni 14. märtsil toimuva kohtuistungini, siis tähendab see sisuliselt Rail Estoniale antud tähtaja edasilükkumist,? ütles Eesti Raudtee erastamise töögrupi liige Katrin Kivi.
Eesti Raudtee erastamisel paremuselt teiseks tunnistatud Baltic Rail Service BRS ähvardab erastamisagentuuri 30 miljoni krooni suuruse kahjunõudega, kui Rail Estoniaga pole sõlmitud tehingut veebruari lõpuks ning 1. märtsist ei alustata läbirääkimisi BRSiga.
Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson ja erastamisagentuuri peadirektor Jaak Liivik said eile BRSi juhtidelt kirja, kus nõutakse selgitust erastamisprotsessi kohta ja hoiatatakse võimalikust kahjunõudest.
BRS juhib tähelepanu, et kõik pakkujad pidid juba esimese vooru pakkumises, s.o 2000. aasta juulis, esitlema oma strateegilisi partnereid, mida aga ei teinud võidukas Rail Estonia. ?Oleksime tänulikud, kui Te avalikult teataksite Rail Estonia strateegilise investori nime,? kirjutavad BRSi juhatuse esimees Edward A. Burkhardt, Jarvis Plc peadirektor Paris Moayedi ja BRSi juhatuse aseesimees Guido Sammelselg.
?Meie ettevalmistused Eesti Raudtee erastamiseks on olnud nii põhjalikud ja kulud nii suured, et püüame oma õiguse kätte saada,? ütles Sammelselg.
Mitu erastamisagentuuri nõukogu mitu liiget kinnitas, et ei usu Rail Estonia võimesse Eesti Raudteed erastada. ?Need, keda esitleti võimalike investoritena, on kõik ära kukkunud,? ütles Ignar Fjuk Reformierakonnast. ?Pole mõtet otsida nõela heinakuhjast, kui seda seal ei ole,? ütles Tiit Tammsaar Maarahva Erakonnast.