Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investeering brändi lubab kõrgemat hinda küsida

    Investeeringute tasuvuse, tegevuskasumi suuruse, kasumi marginaali jpt finantsnäitajate alusel saab firma hinnata enese olukorda turul. Kuid kuidas hinnata konkurendi tegevuse kasumlikkust? Üks võimalus on hinnata konkureerivate brändide võimalikku hinnalisa ja selle suurust ning investeeringuid brändi: tulemuslikkuse näitajaid, mis on väliselt nähtavad-mõõdetavad.
    Hinnalisa olemasolu ja suuruse hindamiseks on vaja teada müügimahtusid ja andmeid jaehindadest. Neid andmeid pakuvad inventuuriuuringud. Hinnalisa suurus sõltub sellest, kui palju on brändi keskmine jaehind kõrgem tootegrupi keskmisest jaehinnast ning kui suur on olnud läbimüük.
    Investeeringuid saab välisel vaatlusel hinnata meediareklaami panustatud summade ning müügiedustuse ja jaotuse näitajate kaudu.
    Millist hinnalisa või müügikasumit võib Eesti turult üldse loota ning mis on nende saavutamise eeldused? Kas on alati vajalik investeerida meediareklaami? Turunduseelarvest tuleb selleks eraldada ju märkimisväärseid summasid.
    Vastuste otsimiseks valisin suhteliselt stabiilse mahuga kohvituru, kus brändid saavutavad kasvu eelkõige tulemuslikumast turundustegevusest saadud konkurentsieeliste tõttu.
    Jaanuarist 1999 kuni oktoobrini 2000 on Eesti jaekaubanduses registreeritud erinevatel perioodidel 40?50 kohvibrändi. Perioodi keskmine müügilolevate brändide arv on 45. Nendest 31 protsenti on hoidnud keskmisest madalamat hinnataset ? ei ole saanud hinnalisa ? ega ole ka investeerinud meediareklaami. Väike osa (9) brändidest on panustanud meediasse, kuid hoiavad keskmisest madalamat hinda. See on agressiivne turuhõlvamise taktika, mis antud käsitluses hinnalisa ei võimalda. Ligikaudu iga neljas bränd on investeerinud meediasse ja taotleb hinnalisa. Ligikaudu iga kolmas küsib hinnalisa meediasse investeerimata. Kuidas neil läheb?
    Bränd A ja B iseloomustavad meediasse panustanud ja hinnalisa taotlevaid brände. Bränd C taotleb hinnalisa meediasse ja jaotusse raha paigutamata.
    Bränd A on investeerinud meediasse regulaarselt ja suhteliselt mõõdukalt. Meediapanuste osakaal vaatlusalusel perioodil kogu kohvigrupi meediapanustest on 9 protsenti. Jaotus on ideaalilähedane: 95 protsendis toidukaupu pakkuvates kauplustes on bränd esindatud. Profindexi Promotsiooni-uuringu andmetel kuulus 2000. aastal tehtud müügitoetuskampaaniatest kauplustes just sellele brändile 19 protsenti.
    Bränd B on meediasse panustanud natuke rohkem kui bränd A (11 kogupanusest), kuid jaotus ja müügitoetus on pisut nõrgemad ? vastavalt 81 protsenti ja 12 protsenti.
    Bränd C on suurema osa vaatlusperioodist hoidnud keskmisest kõrgemat hinnataset, kuid ei ole panustanud meediasse ega ka müügitoetusse. Jaotus on väga nõrk ? ainult 12 protsendis toidukauplustest võib seda leida. Tõenäoliselt peavad ka jaekauplused riskantseks osta sisse brändi, mis hoiab keskmisest kõrgemat hinnataset ilma meedia- ja müügitoetuseta.
    Bränd A sai vaatlusalusel perioodil turult hinnalisa näol 18 miljonit krooni. Kui sellest maha arvata meediapanus, jääb alles ikkagi arvestatav 17 miljonit krooni ehk üle 700 000 krooni igas kuus. Bränd B kogus turult hinnalisana ühe miljoni, mis kattis tema meediaostud. Kuna tegemist oli brändi relansseerimisega, ei saa ka seda tulemust halvaks lugeda ? turu taasavamiseks tehtud investeeringutel on pikem tasuvusaeg. Bränd C ei investeerinud vaatlusalusel perioodil, kuid ka saadud hinnalisa oli minimaalne ? 25 000 krooni koguperioodil, mis teeb ühes kuus 1000 krooni.
    Seega, kasutades järjepidevalt kõiki turunduselemente, on Eesti turul võimalik saavutada märkimisväärne hinnalisa. Investeeringuteta aga arvestatavat hinnalisa ei võida.
    Autor: Esta Kaal
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.