Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vedajad alahindavad kulusid

    Heino Piisang on endisesse spordisaali ehitanud korteri ja väikese kontori. Selles ruumis võtab ta aastas vastu umbes 40 veondusettevõtte juhti-omanikku, kes soovivad ettevõtte rahavood taas tasakaalu viia.
    Piisang räägib noorpaarist, kes tema juures konsultatsioonis käis. Mees oli nähtavasti välismaalt päranduse saanud ja selle raha eest veokid ostnud. Mõne aja pärast hakkas raha lõppema. ?Vaatasime koos kulud ja tulud üle. Selgus, et tema veohind on kroon alla omahinna. Muidugi hakkab niimoodi raha otsa saama,? toob Piisang näite veohinna arvestusest.
    Piisangi sõnul puudub Eesti vedajatel üldse tihti mingi eelarve. Eelarve olemasolul on aga tugevasti alahinnatud sõiduki hoolduskulusid. Ka juhtimiskulud jäetakse eelarvest välja või loodetakse, et need suudetakse katta ettevõtte muust tegevusest.
    Piisang leiab, et veofirma rentaablus peab olema vähemalt 8, et tagada firma areng näiteks uute veokite soetamisega. Ka tema juures konsultatsioonis käinud firmade eelarved on Piisang seadnud vastavusse 8protsendilise rentaablusega. Mõnel firmajuhil on õnnestunud vajalik hinnatõus ka kliendile selgeks teha.
    Wellauto omanik Vello Lääts suutis peaaegu neli aastat oma nelja autoga edukalt majandada. Möödunud aasta lõpus hakkas töö aga rohkem kahjumit teenima kui kasumit. Piisangi juurde sattudes sai selgeks, et Wellautos on kulud autoremondile ja firma juhtimisele tegelikkusest allapoole hinnatud. Kuna kulusid kokku tõmmata polnud enam kuskilt, tuli remondi- ja juhtimiskuludele katte leidmiseks tõsta veohinda. Lääts võttis oma uuendatud eelarve näppu ja hakkas kliente läbi käima. ?Mina võin ju küsida ükskõik millist hinda, kuid nemad tahavad põhjendust,? selgitab Lääts, miks ta eelarvet kaasas tassis.
    Paari päeva pärast hakkas osalt klientidelt siiski tulema telefonikõnesid, kus teatati, et on leidnud madalama hinnaga vedajaid. Neile oli vaja teha veel selgitustööd, et nii madala hinnaga pakutud autod ei suuda kaua tõrgeteta sõita. Lääts tunnistab, et Piisangi soovitatud 8protsendilist rentaablust ta siiski saavutada ei suutnud, pidi leppima 6 protsendiga. ?Suurema rentaabluse korral oleksin sattunud juba riskigruppi, kust mind enam ei võetaks,? lausus Lääts. Endist ja praegust veohinda võrreldes on Wellauto suutnud Eesti sisevedudel veohinda tõsta üle 22, samas kaotamata ühtegi endist klienti.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.