Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Biltema jättis kunded ukse taha
?Eks ikka võib juhtuda, et toime ei tulda, ent viisakas oleks ka klientidele sellest ette teatada,? on Biltema püsiklient, OÜ Headway juhataja Marek Miiter nõutu.
Ta saatis jaanuari esimesel nädalal päringu nii Biltema Eesti, Soome, kui ka Rootsi kontoritesse, sellele ei ole mitte ühestki neist senini vastust tulnud. Biltema Eesti esinduse senise tegevuse kohta ei ole Miiteril mingeid etteheiteid. Kauba järel käis ta alati ise ja kõik arusaamatused lahendati kohapeal. Laoseis oli suhteliselt korralik. ?Probleeme on ainult Eesti kaupluse sulgemistega ette tulnud, ja seda varemgi. Nüüd siis juba kolmas või neljas kord,? nendib Miiter.
Kas tänu viitamisele Äripäeva Rootsi sõsarlehele Dagens Industri või lihtsalt pressisõbralikkusele, õnnestus Äripäeval siiski Biltema Rootsi esinduse kaudu saada vastus Soome esindajalt Hannu Karlssonilt. Selles ta teatab, et esindus sulges detsembris vähese tasuvuse tõttu uksed, uut esindust enam ei avata. Garantiitoodete eest vastutavad Biltema Soome kontorid.
Viimati esindas Biltemat Eestis Ringo Marketing OÜ Biltema. Eesti ettevõtete telefonikataloogis selle ettevõtte telefoninumber ei vasta, interneti koduleheküljel on kiri: suletud alates 3. jaanuarist 2001. Samasisuline tekst vaatab vastu esinduse ukselt Tallinnas, Mustamäe tee 55a.
Ainsaks pidepunktiks Biltemaga on segadusse sattunud klientidel senine Pärnu esindaja, Motorman kaubanduse OÜ. Juhataja Raul Rahuoja sõnul tõi temagi seni kaupa Tallinna kesklaost, nüüd on ta sunnitud suhtlema otse Biltema Soome kontoriga. ?Minu andmed on infokataloogides kirjas ja mulle helistatakse isegi Saaremaalt. Eks peab siis end liigutama, kui tööd pakutakse,? lausub Rahuoja, kes võttis eile ette järjekordse tee üle lahe.
Rahuoja sõnul on Biltema puhul tegemist odava kaubaga ning kasumimarginaal on minimaalne. Seda enam, et Rootsi ettevõtte kaup tuli Eestisse läbi Soome. See toob veel omakorda ühe vahendaja juurde, Eesti turg on aga piisava käibe hoidmiseks liiga väike, et hakata kaupa otse tooma.
Hetkel jääb kõikidel klientidel, kellel kaup tellitud, ainsaks lootusekiireks Pärnu esindaja, kelle kaudu on lootust ka garantiis olevaid asju kätte saada. Teine võimalus on aga see, millele ilmselt ka Biltema Soome esindajad viitasid ? garantiiremonti vajavad asjad ise Soome viia ja siis jälle järele minna. Selge on aga see, et selline sõit lähem kallimaks kui kaup ise.