Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas riik peaks ASi Tallinna Sadam tükeldama?

    Selline idee on väga toores ja seda pole tõsiselt arutatud. Igasugused variandid on muidugi võimalikud. Tallinna Sadama tükeldamine võib tulla jutuks siis, kui see on majanduslikult ja makroökonoomiliselt kasulik. Hetkel ei ole tükeldamine kasulik.
    Oluline on poliitilise kokkuleppe saavutamise soov. Seda teemat ei ole erinevate poliitiliste jõudude vahel veel arutatud. Samuti ei ole analüüsitud Tallinna Sadama tükeldamise võimalikke tulemeid. Ei ole veel tõsiselt arutatud ka ideed erastada osa Tallinna Sadama aktsiaid börsi kaudu .
    Kõik taolised protsessid on pika vinnaga ja mulle tundub, et Tallinna Sadama tükeldamine ning erastamine ei tule tõsiselt päevakorrale praeguse koalitsiooni ajal.
    Olen Tallinna Sadama tükeldamisele väga selgelt vastu. Tallinna Sadam ei ole ettevõte, mille puhul peaks rääkima mingisugusest Eesti-sisesest konkurentsist. Tallinna Sadam konkureerib kõigi Läänemere piirkonna sadamatega. Ma ei näe sellel mingisugust mõtet, et Lepiksoni idee pärast Tallinna Sadam turult välja tõrjuda. Sellel ideel ei ole tõsist põhjendust ja see oleks Eesti majandusele äärmiselt kahjulik.
    Ma ei toeta ka Tallinna Sadama mõne sadama munitsipaliseerimist. Kui me räägime näiteks Paldiski sadamast, siis ei ole juba olemuselt tegemist munitsipaalsadamaga. Tegemist on klassikalise äriettevõttega ja sinna ei ole vaja munitsipaalil oma nina toppida. Kui Tallinna linn tahab endale sadamat, siis rajagu see sadam ise. Sobivaid kohti on selleks piisavalt.
    Ma ei ole kuulnud ka viimasel ajal ideest osa Tallinna Sadama aktsiaid erastada. Ma ei näe selle järele ka vajadust, sest kõik operaatorteenused on juba erastatud. Riik on üksnes maa ja infrastruktuuri valdaja.
    Oleks täiesti normaalne, kui Tallinna reisisadam kuuluks munitsipaalile. Nii on see näiteks Helsingis. Ülejäänud kolme kaubasadama suhtes võib lahendus olla nii ja naa. Näiteks Stockholmi sadamale kuuluvad ka 40 kilomeetri kaugusel olevad sadamad. Samamoodi kuulub Tallinna Sadamale Paldiski sadam. Ma ei saa öelda, et Lepiksonil on 100 õigus, sest maailmast on võimalik tuua ka teistsuguseid näiteid.
    Paldiski sadam võiks olla eraldi, aga tõenäoliselt on tal siis palju raskem areneda. Tallinna Sadama koosseisus olemine võimaldas saada investeeringuid ja ehitada sadam tasemele, kus ta praegu on. Nüüd suudaks Paldiski sadam juba omaette eksisteerida.
    Olen Lepiksoni eilses artiklis avaldatuga nõus, et täna on kaubatasu võtmine mõttetu. Kui Tallinna Sadam näitab, et teenib üle 400 miljoni krooni kasumit 800 miljoni krooni suuruse käibe juures ja investeeringuid enam ei tee, siis kaob kaubatasul mõte. Ajal, kui investeeringuid tehti, oli aga kaubatasu võtmine põhjendatud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.