Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Uus Passat hoiab teel ka algajaid

Tõnu Tramm 02. veebruar 2001, 00:00

Proovisõidus olevast kahest Passatist on üks kaheliitrise bensiinimootori, teine 1,9-liitrise pumpdiiselmootoriga. Esimesel viiekäiguline, teisel kuuekäiguline käigukast. Manuaalid mõlemad. Sauga ringrada on aga tõeline pähkel ? vahelduvalt on rada puhas, siis kiilasjääs, vahepeal veelombid ja rajaäärne pori. Temperatuur napilt alla 0 kraadi, mis lombist läbi sõites laiali pritsiva vee juba järgmisele ringile tulles ühtlaseks jääkihiks on muunud.

130 hj turbodiisel on bensiinimootorist võimsam ning oluliselt suurema pöördemomendiga, mis annab tunda kohe kui liikuma hakata. Bensiinimootor tahab paigalt võttes saada üksjagu pöördeid ja rahulikuma jalaga sõitjatel kipub auto esimese hooga välja surema.

Diiselmootor on varustatud veojõukontrolliga ning sellega sõites kasvab juhi uljus iga ringiga. Kiirus üha kasvab, auto seisab teel nagu poleks tal jääst sooja ega külma. Sirgel tõuseb kiirus 140 km/h-ni, sellele järgnevas kurvis püsib auto teel ka kiirusel, mis tavalisel teel on maksimum.

Gaasipedaali võib rahulikult kogu aeg põhjas hoida, auto teab ise, millal on paras aeg kiirendada ja millal mitte. Veojõukontrolli rakendumisest märku andev tuluke armatuurlaual põleb vaat et kogu aeg. Kohati tundub küll, et auto võiks juba vähe käbedamalt liikuda aga eks ta tea ise paremini, millal see õige hetk saabub, et juhi selg taas istmesse suruda.

Probleeme valmistab vaid viimane järsk kurv enne fini?it, mille eel pidurdades ei suuda ka ABS koos pidurdusjõu kontrolliga sageli enam autot vaos hoida. Nii mõnigi kord alustab auto uut ringi karjamaa kaudu. Aga selge on ka see, et lamellrehv sulaselgel jääl ei saagi teab mis imet teha ning tavaliikluses selliseid sõiduvõtteid kasutav juht poleks enam lihtsalt hull vaid ilmselge mõrtsukas. Tundub, et diiselmootori ja veojõukontrolliga diislile ei suuda ilma kontrollsüsteemita bensiinimootoriga Passat mitte kuidagi vastu panna. Kuid võta näpust. Stopperiga aega mõõtes tuleb bensiinimootoriga auto aeg paar?kolm sekundit parem. Määravaks saab esimene pikk sirge, mille käigus jõuab bensiinimootor saavutada suuremad pöörded ja suurema kiiruse. Teine asi on see, et ka juht ise võib lubada endale veidi suuremat riski kui veojõukontroll, mistõttu võib mõnest väiksemast kurvist kiiremini hoo üles saada. Igatahes saab selgeks, et tavaliikluses on uus Passat sedavõrd turvaline auto, et kui suisa ise võssa ei keera, oleks ilmselt üsna raske teda soovitud suunast kõrvale kallutada. Ja mida muud selliselt autolt tahtagi. On ju loojad arvestanud tema sihtgrupiks 35?55 aasta vanused kodanikud, kelle peamine eesmärk on ohutult punktis A punkti B kulgeda.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing