Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus ootab sadama müügiga

    Tallinna Sadama teenuseid kasutava ASi Pakterminal juhatuse esimees Raivo Vare ütles, et Tallinna Sadama arenguskeemid on olnud jutuks poliitilistes ringkondades ja ka ettevõtte nõukogu on need tema teada arutusele võtnud. Vare sõnul pole aeg Tallinna Sadama erastamiseks praegu vee küps. ?Mida annaks erahuvi sissetoomine? Ainult tasku vahetuks,? lausus ta.
    Vare sõnul võiks eelkõige kaaluda Paldiski Lõunasadama Tallinna Sadama koosseisust välja tõstmist.
    Sama arvas eilses Äripäevas ka Robert Lepikson, kelle sõnul annaks see olulise tõuke arenguks kogu sealsele piirkonnale. Veel on räägitud Paljassaare ja Vanasadama Tallinna linnale andmisest.
    Vare hinnangul peaks Tallinna Sadam kuuluma jätkuvalt riigile, kuid mitte taotlema järjest suuremat kasumit, kuid see eeldaks tema sõnul hoopis teistsugust lähenemist.
    Tallinna Sadama nõukogu esimees Koit Uus ütles, et nõukogu on tõepoolest moodustanud komisjoni arenguvariantide vaagimiseks. Ta lubas, et kahe kuu jooksul esitab see oma seisukoha omanikule.
    Riiki kui omanikku esindav teede- ja sideminister Toivo Jürgenson ütles, et Tallinna Sadama erastamise või selle jagamise teema pole kunagi ei ministeeriumis ega ka valitsuses arutusel olnud. Ta ütles, et on variantidest, millest üks kõneleb sadama aktsiate börsile viimisest, kuulnud ajakirjanduse vahendusel. ?Mina olen rääkinud iseseisvate äriühingute moodustamisest,? lisas ta.
    Erastamisagentuuri nõukogu juhtiv majandusminister Mihkel Pärnoja ütles, et Tallinna Sadam on piisavalt heas seisus ja praegu selle aktsiate müüki ei kavandata. Pärnoja hinnangul on vaja arvestada, kas ühekordne müügitulu kaalub üles pikaajalise eduka tegevuse. Valitsus pooldab tema väitel teist valikut.
    Kui kunagi peaks Tallinna Sadama aktsiad müüki pandama, siis igal juhul mitte kogu pakki, vaid 10?20 protsenti, sest riik soovib kontrolli säilitada, selgitas majandusminister. Ta möönis, et eri sadamates on erinevate huvigruppide huvid, kuid ka riigil on oma huvid, sest piirivalve ja kaitsejõud kasutab samuti sadamaid.
    Pärnoja ütles, et võimalikul erastamisel oleks huvilisi piisavalt nii Eestist kui ka väljastpoolt. Kuna tegu on väga kalli objektiga, kahtles ta, kas kohalikud ärimehed nii palju raha kokku saavad. ?Aga kui tuleb aktsiate avalik emissioon, lähevad kindlasti ka siinsed ettevõtjad kaasa,? märkis ta.
    Kinnitamata andmetel tunnevad Tallinna Sadama vastu huvi Eesti Raudtee erastamisel kaotajaks jäänud Eesti ärimehed, kelle hulka kuulub ka sadamas opereerivate firmade juhte.
    Vare rääkis, et Tallinna Sadam nõuab praegu operaatoreilt garantiisid iga väiksema investeeringu tegemiseks, aga ise ei võta infrastruktuuri loojana mingeid riske. Vare tõi näite Hollandist, kus riigi kasu sadamast tuleb dividendide asemel maksudest.
    Mitu Tallinna Sadamas opereeriva firma juhti on kurtnud, et monopoolses seisus sadamas ei kohelda kõiki võrdselt, vaid mõnele on antud eeliseid nii kaikohtade kui tariifide puhul.
    Lepikson avaldas rahulolematust sadama kaubatasu pärast, mis tema hinnangul tähendab topeltmaksustamist ja sööb sageli kogu firma kasumi. Ta ei pidanud õigeks olukorda, kus sadamas opereerivate firmade rentaablus jääb 7?15 protsendi vahele, sadama oma on aga 50 protsenti.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.