Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütteõlidele kehtestatud segased nõuded tõstavad sooja hinda

    Majandusministeeriumi väitel aga tehti nõuetesse muudatused tolliprotseduuri lihtsustamiseks, püüdes arvestada Euroopa traditsioone.
    Nii mootori- kui ka katlakütustega tegeleva mittetulundusühingu Kütuste Ümarlaud juhatuse esimees Aleksander Johanson ütles, et läinud aasta suvel välja antud majandusministri määrusega uute vedelkütuste kvaliteedinõuete kohta on osa kasutatavaid ja varasemas määruses olnud katlamajade kütuseid välja jäänud. ?Määruses ei kajastata tervet ühte kütuste gruppi, kuhu kuulus 3?4 marki õli. Samuti on olemasolevates kerge ja raske kütteõli grupis paljud näitajad kokku kombineeritud, mis ei vasta ei Euroopa ega ka Venemaa klassifikatsioonile,? ütles Johanson.
    Johansoni sõnul soosib uus kütteõlide kvaliteedinõuete määrus põlevkiviõlitootjaid, kes saavad sissetoodavate naftaõlide piirangu tõttu tekkinud tühiku täita ja jõulisemalt dikteerida hindu.
    Põlevkiviõli tootjatel on seni oma kehtestatud normatiivid, kuigi majandusministeeriumi energeetikaosakond plaanib edaspidi ka põlevkiviõli vedelkütuste kvaliteedinõuete nimistusse tuua.
    Johansoni sõnul kannatavad uute klassifikatsiooninõuete tõttu paljud kütteõlidel töötavad katlamajad ja nende soojuse tarbijad, sest Venemaal, kust veetakse sisse valdav enamik naftal põhinevaid kütteõlidest, on teistsuguste kvaliteedinäitajatega kütused ja neid praeguste ühe-kahe kütuse näitajate järgi importida ei saa, sest näitajad on omavahel loogilises süsteemis.
    Katlamajadel jääb üle tarbida klassifikatsiooniga sobivat kerget kütteõli, mis on aga tavalisest märkimisväärselt kallim. Samuti ei sobi suhteliselt odavam masuut paljudele, eriti keskmistele ja väikestele katlatele.
    Ka majandusministeeriumi energeetika osakonna juhataja asetäitja Kalle Maandi kinnitusel on suhteliselt odavamat rasket õli ehk masuuti Venemaalt raske saada, sest venelased püüavad järjest enam toota kvaliteetsemat ja kallimat kerget õli, mida saab müüa läände. Üle jääva raske õli tarbivad enamikus ära aga sealsed soojatootjad.
    Samuti on Johansoni sõnul uute kvaliteedinõuete järgi kerge kütteõli kahtlaselt lähedane diislikütusele esitatavate nõuetega, mis soosib omakorda ahjukütuse kasutamist saladiislikütusena.
    Kuigi uusi kvaliteedinorme on kritiseeritud, väidab majandusministeeriumi energeetikaosakonna juhataja Ell-Mari Koppel, et uutel nõuetel pole võrreldes varasematega puudusi. ?Varem olid tõesti iga õlimark välja toodud oma näitajatega, kuid ka nüüd saab lihtsamate, kerge ja raske koondnõuete all kasutada erinevaid õlisid. Lihtsalt nende õlide üks või teine keemiline näitaja peab mahtuma lubatud piiridesse,? rääkis Koppel.
    Koppeli sõnul konsulteeris ministeerium enne uute kvaliteedisüsteemi kehtestamist ka mõnede soojatootjatega, kes polevat muudatuste suhtes vastuseisu ilmutanud. Majandusministeerium ootab Koppeli väitel siiski riigikogus menetletavat energiaseaduse muutmist, mis määratleb vedelkütuste nõudeid ühesemalt.
    Eelmisel nädalal käis koos Eesti Jõujaamade ja Kaugkütte Ühingu (EJKÜ) laiendatud juhatus, kuhu kuulub ka kuus soojatootmisfirmat. EJKÜ tegevdirektori Rein Hanni sõnul oli kogunemise peapõhjus saada ülevaade kütusemarkide nõuetest nii Eestis, Euroopas kui Venemaal.
    ?Praegu on nõuded kõigis kohtades erinevad ning kogu katlamajade kütuste müügi süsteem on korrastamata. Kateldesse on sattunud ja võib sattuda igasugust kraami, vahel pooleldi vett, vahel midagi sellist, mis seadmed läbi kõrvetab. Müüjate sertifikaadid on seejuures korras,? rääkis Hanni.
    Aleksander Johansoni sõnul ei jää Kütuste Ümarlaud rahule majandusministeeriumi seisukohaga ning kavatseb lähiajal esitada peaministrile pöördumise sooviga vedelkütuste kvaliteedinõudeid korrigeerida.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.