Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Saksa messide puudus on saksakeelsus

Heli Lehtsaar 05. veebruar 2001, 00:00

Sõites rahvusvahelisele messile on ettevõtjal kaks peamist eesmärki ? avardada silmaringi ning luua kontakte.

16.?21. jaanuarini toimus Münchenis üks Euroopa ehitustööstuse suursündmusi ? üldehitusmess BAU 2001. BAU annab täiusliku ülevaate sellest, mis maailma ehitustööstuses toimub, tutvustab uusi tehnoloogiaid ja disainitrende.

Väga põnevad olid näiteks vannitoa viimistlusmaterjalid - klaasist vannitoa seinaplaate ja portesid pole Eesti ehitusmaterjalide poodidest leida õnnestunud.

Müncheni messikeskus on võimas ? 16 halli, kogupinnaga 160 000 ruutmeetrit. Näiteks Eesti Näituste messikeskuses on näitusepinda üle 14 korra vähem, 11 000 ruutmeetrit.

Seega on suurele välismessile minnes kasulik eelnevalt messiprogrammiga interneti vahendusel tutvuda ja teha endale enam huvipakkuvad valdkonnad selgeks, sest kõige messil pakutavaga ei ole võimalik end kurssi viia.

Ühtegi Eesti firmat 42 riigist pärit eksponentide seas ei olnud. Baltimaadest oli esindatud Leedu garaa?iuksi tootev firma. BAU messi näitusepind on kallis, ruutmeeter maksab umbes 500?600 krooni.

Eestist käis BAU-l hinnanguliselt paar-kolmkümmend ehitusala inimest. Erik Faizullin firmast Fiskostar leidis, et BAU 2001 tasus kindlasti külastada, sest näha oli palju innovaatilisi lahendusi. ?Oma töö spetsiifikast lähtuvalt oleksin tahtnud tutvuda rohkem ukse- ja aknatarvikutega, kuid BAU oli rohkem üldehitusmess. Siiski oli palju huvitavat, näiteks penoplastist seinaelemendid, mis betooni täis valatakse,? leidis Faizullin.

Kuigi BAU 2001 oli rahvusvaheline mess, olid materjale ja tehnoloogiaid tutvustavad bukletid firmade boksides vaid saksakeelsed. Küsimise peale leiti ka inglisekeelseid materjale, kuid harvad polnud ka juhused, kus inglisekeelne materjal saamata jäi.

n Ehitusettevõtjatele on messidel käimine silmaringi laiendamiseks oluline. Münchenis toimunud BAU 2001 mess on kindlasti üks neist messidest, mida ehitaja võiks külastada.

Mess oli suunatud uute tehnoloogiate ja materjalide tutvustamisele, samas oli ka teada-tuntud materjale hoopis uues kohas kasutatud. Kuigi Estconde-E on üldehitusfirma ning ise me materjale maale ei too, oli mess kindlasti kasulik, sest nüüd saame potentsiaalsele tellijale kõige innovatiivsemaid lahendusi välja pakkuda.

Messilt võtsime kaasa mitu kilo katalooge, mida praegu läbi töötame. Konkreetset kasu hakkab messil käimisest koitma ehk mõne aja pärast, kui oleme huvipakkuvate firmadega kontakte uuendanud. Kindlasti pöördume teras- ja alumiiniumkonstruktsioonide valmistajate poole hinnapakkumiste saamiseks.

BAU oli siiski suuresti suunatud saksa tarbijale ning infomaterjalid olid saksakeelsed. Näiteks tahtsime põhjalikumat teavet ühe konstruktsiooni kohta, kuid bukletid olid ainult saksa ja türgi keeles. Samas sai inglise keeles küll suhelda.

Mess oli väga suur ning asjades sügavuti minna ei jõudnud. Siiski käisime kolme päevaga kogu messi läbi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:06
Otsi:

Ava täpsem otsing