Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liisingu tingimused tuleb vaidlustada lepingu sõlmimisel

    Kõikides liisinglepingutes, olenemata liisingfirmast, on sätestatud ka lepingu lõpetamise tingimused. Oluline on nendega tutvuda ja neid soovi korral vaidlustada või täpsustada enne lepingu allakirjutamist.
    Reeglina tekivad lõpetamisega probleemid siis, kui vedaja on sattunud makseraskustesse ning ta soovib liisinglepingut ühepoolselt lõpetada ja vara liisingfirmale tagastada. Siis avastab ta, et selleks tuleb tasuda trahvi või nõuab liisingfirma kõikide maksete (koos viiviste ja intressidega) tasumist enne lepingu lõpetamist või tuleb tal kanda vara teisasel turul võõrandamisega kaasnevad kulud ja kahjud.
    Lepingu lõpetamise võimalused on eelkõige seotud lepingu tüübiga, kuid kõik liisinglepingud on tähtajalised lepingud. St pooled on lepingu tähtajas allkirjastamise hetkel kokku leppinud ja see on muudetav vaid poolte kokkuleppel.
    Kapitalirendi lepingu sõlminud vedaja on otsustanud saada pärast lepingu täitmist vara omanikuks.
    Leping lõppeb kapitalirendi perioodi viimasel päeval juhul, kui rentnik on kõik objekti väljaostumaksed lepingus toodud tingimustel tasunud.Leping lõpetatakse ennetähtaegselt kas lepingu ühe poole algatusel või poolte kokkuleppel.
    Kasutusrendi leping tuleks vedajal valida juhul, kui ta ei soovi veoki omanikuks saada st. ta kasutab veokit rendilepingu alusel.
    Leping lõppeb renditähtaja viimase päevaga ja rentnik on kohustatud rendiobjekti renditähtaja viimasel päeval liisingfirmale tagastama.Leping lõpetatakse ennetähtaegselt, kas ühe lepingu poole algatusel, seaduses ettenähtud korras või vastastikkusel kokkuleppel.
    Liisinglepingute lõpetamise tingimused ja protseduurid on liisingufirmades erinevad ja konkreetsel juhul tuleb lähtuda sõlmitud lepingust. Teatud koondnõudmised ja protseduuri saab siiski välja tuua:
    klient peab esitama kirjaliku taotluse liisinglepingu lõpetamiseks;taotlus vaadatakse läbi kliendihalduri poolt, kontakteerutakse kliendiga, uuritakse lõpetamise soovi põhjuseid;lepitakse kokku lepingu lõpetamise võimalikkus ja pooli rahuldavad tingimused, mille eelduseks on üldjuhul võlgnevuste ja mootorsõidukimaksude tasumine;väljastatakse väljaostu või lõpetamise arve.
    Ennetähtaegse lõpetamisega kaasnevad sanktsioonid:
    liisingfirma võib nõuda täiendavaid intresse;vedajal on ühe või enama kuulise etteteatamise kohustus.
    Autovedajad peavad mõistma, et liisingfirma huvi ei ole omada suurt veokiparki, vaid liisingfirma on eelkõige finantsteenuse pakkuja. Kuna teisane veokiturg on Eestis piiratud, siis lepingu ennetähtaegne lõpetamine peaks autovedajale olema äriplaani äärmuslik juhtum, mitte sinna sisse planeeritud ärilise ebaõnnestumise üks riskide maandamise võimalusi. Oluline on saavutada veokite müüjaga kokkulepe tagasiostu kohustuse osas, siis on ka lepingu lõpetamise tingimused liisingfirmaga soodsamad.
    Liisingfirma jaoks on oluline kliendisuhe. Lepingu kliendipoolne ennetähtaegne lõpetamise soov ei tähenda probleeme, vaid et kliendil läheb hästi, tal on võimalik vara kiiremini välja osta, et mitte kanda liigseid intressikulusid.
    Kui aga põhjuseks on kliendi makseraskused, siis on alati võimalik kokku leppida maksegraafiku pikendamine või maksepuhkus, et klienti raskest olukorrast välja aidata.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.