Reede 2. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Turunduse efektiivsus on madal

Urmas Espenberg 06. veebruar 2001, 00:00

Massturunduse võidukäik Eestis jätkub. Uued efektiivsemad turundusvõtted, nagu otseturundus, nõusolekuturun-dus ja internetiturundus juurduvad visalt.

Turundustegu 2000 ?ürii liikmena ning eelmise aasta Turundusteo konkursi ühe finaali jõudnud töö kollektiivi juhina esitan mõned kommentaarid ja tähelepanekud tänavuste laureaatide suhtes.

Positiivsena toon esile, et seekord mõõdeti just turunduskampaaniate tõhusust, mitte üksnes reklaamikampaaniaid. Turunduse tase, roll ja tähtsus nii majanduses tervikuna kui ka firmasiseselt paraneb. Enam ei ole lõhet nn nutikate reklaamibüroode ja rumalate turundusjuhtide vahel. Turundusprotsess stardib ning seda ohjatakse firma seest. Agentuuridele on jäänud üldjuhul loominguliste ideede pakkuja ning kampaaniate teostaja roll.

Tundub, et tarbija teadvust kujundava ja mõjutava turundusega saavad Eesti turundajad päris kenasti hakkama.

Negatiivse tähelepanekuna koorus konkursitöödest välja tõdemus, et turundus pole veel lõplikult võitnud kätte oma tähtsust elus, majanduses tervikuna ega ka firma sees.

Osa häid kampaaniad jäi millegipärast juba teist aastat finalistide seast välja. Samuti olid turundustegudel suhteliselt kõrged ja mitmetesse miljonitesse küündivad kulud (A.Le Coq: 9 mln, Dynamo: ligi 3 mln, EXPO: üksnes paviljoni maksumus ületas 34 miljonit krooni), mille suhteliselt visalt kasvavad turuosaprotsendid, klientuuri ning müüginumbrite kasv viitab sellele, et turundusteod olid küll edukad, aga suhteliselt madala efektiivsusega.

Eestis ei suudeta ka eriti siduda tarbija teadvuse kujundamist vahetu reaalse müügitegevusega. Just viimane tagab reaalse tulu kõigist rakendatud turundusmeetmetest. Muidugi oli ka erandeid (Hansapanga tootekampaaniad, Tele2 kõnesideteenuste lansseerimine), kus potentsiaalne klient nii või teisiti kampaanias ülesseatud võrgustikku kukkus.

Võitis parim: hea toode, õige positsioneering, hinnapoliitika, jaotuskanalid ja kommunikatsioon. Edukas kombinatsioon headest turundusvõtetest ja suhteliselt heast turundusefektiivsusest.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing