Lõhutud kapi eest saab hüvitist kolimiskindlustuse olemasolul

Kateriin Leini 07. veebruar 2001, 00:00

Kolimisfirma valimisel tuleb lisaks teenuse hinnale huvi tunda ka selle vastu, kas kolitav kraam ka kindlustatud saab.

?On levinud arvamus, et kolimine on üks lihtne asi: viia asjad ühest kohast teise. Tegelikult nõuab see väga kindlat süsteemi,? ütleb Aleksander Vedom, OÜ Alved juht. Tavaliselt lähebki kliendi juurde esialgu ekspert, kes saab kohapeal kolimiseks välja pakkuda kõige kiiremaid ja mugavamaid lahendusi.

Kaose vältimiseks soovitatakse koostada kolimisskeem ka väiksemate kolimiste puhul. Kolitavad pakid nummerdatakse, et need uues kohas vastavalt skeemile õige koha leiaksid. Ilma skeemita kulub sissekolimisel rohkem aega.

Enamik kolimisfirmasid pakub kliendile ka lisateenuseid. Näiteks pakkimistöid, mööbli lahtivõtmist ja kokkupanemist, dokumentide hävitamist või hilisemat koristamist.

?Võtame laest maha lambid, akende eest ära kardinapuud, ühendame lahti tehnika, klient ei pea sellepärast muretsema. See ei ole muidugi lisateenus, vaid käib kolimise juurde,? kinnitab Aleksander Vedom.

Väiksemates firmades teevad kliendid sageli eeltööd ise. ?Mõned kliendid võtavad eeltöid liigagi tõsiselt. Meil juhtus näiteks selline lugu, et klient soovis väga kiiresti kolida. Tahtes, et enne kolimisfirma saabumist oleks võimalikult palju juba tehtud, monteerisid nad lahti kogu mööbli. Isegi väikest kapikest ei raatsinud lahti võtmata jätta. Kokku võttis kolimine kolm korda rohkem aega, sest igasugust kribu oli nii palju. Ei tea, kui kaua võis neil veel aega kokkumonteerimisele kuluda,? meenutab Aleksander Vedom.

Tema sõnul jääb umbes 70?80% kolitavast kraamist lahti monteerimata, kuid ülejäänud asjade monteerimise võib siiski spetsialistidele usaldada. Sageli tuleb maha võtta ka tööbokse, ruume jagavaid vaheseinu.

Kolimise hind sõltub eelkõige ajakulust ja vastutusest. Eriti suurt tähelepanu nõuavad loomulikult igasugused mõõteriistad ning muu tehnika. Nende pakkimisele esitatakse erinõudeid.

Esialgses ajakulus arvestatakse ka sellega, kui raske on kolimismarsruudil manööverdamine. Peale korrusekõrguse läheb arvesse ka koridoride pikkus ja nurgelisus.

?Mõnikord on juhtunud, et kliendid pole pakutava hinnakirjaga rahul ja hakkavad õpetama, kuidas odavamalt läbi saada. Siis jääb mulje, et kõige rohkem rahuldaks klienti kolimine näiteks kalluriga. Tuleb siiski arvestada, et iga hinna taga on ka vastav töö ja kvaliteet,? ütleb Aleksander Vedom.

Plastmasskarpe ei aktsepteeri kolimisvahendina enam keegi. Nad on libedad ning võivad kergesti kukkuda. Vineerkarpide miinus on see, et neid on halb markeerida. Kõige enam kasutatakse pappkaste ja spetsiaalseid kilesid.

ASis KLG Eesti pakutakse isiklike asjade kolimisel kinniplommitavaid karpe. ?Turvaline lahendus sahtlisisu transportimisel,? kinnitab firma projektijuht Harri Rästas.

Harri Rästas soovitab klientidel kindlasti jälgida, kuidas on kolitav vara kindlustatud ? kas kindlustus laieneb inventari vedamisele ikka kogu aja vältel. Kui see pole kindel, võib juhtuda, et kui mööbel läheb näiteks hoovis katki, siis kindlustusfirma keeldub maksmast. ?Taolisi äpardusi on juhtunud. Seepärast kasutame me spetsiaalset Taanist tellitud kolimiskindlustusteenust. Seda ni??i Eesti kindlustusfirmad veel avastanud ei ole,? ütleb Harri Rästas.

Sageli soovitakse, et kolimine ei segaks firma tööd. Sellepärast on nädalavahetustel kolimisfirmade tööintensiivsus kõrgem.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:07
Otsi:

Ava täpsem otsing