Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Edelaraudtee sihib transiitvedusid

Ervin Soon 13. veebruar 2001, 00:00

Erastamis- ja saneerimisprotsessis oleva ASi Edelaraudtee juhatuse esimehe Henn Ruubeli sõnul suurendaks Eesti-Läti piirileppe järgi aastaid suletud Mõisaküla raudteepiiripunkti taasavamine märgatavalt transiitkaubaveo mahtusid SRÜ maadest Mõisaküla-Pärnu kaudu Tallinna piirkonna sadamatesse ja Soomest Tallinna kaudu Kesk-Euroopasse.

?Kuna need on meile erastamislepinguga tulnud raudteelõigud, siis saaksime võtta transiidiärimeestelt infrastruktuuri kasutamise tasu, nagu seda võtab praegu Eesti Raudtee oma lõikudel,? ütles Ruubel.

Seni Edelaraudtee rahvusvahelisi vedusid ei korralda. Edelaraudtee siseriiklik kaubavedude maht on kümnendik ettevõtte 230 miljoni kroonisest aastakäibest, mis on erinevalt reisijateveost Ruubeli sõnul ?mõõdukas kasumis?.

Võrdlusena oli peamiselt kaubavedude pealt teeniva Eesti Raudtee eelmise aasta käive oli 1,6 miljardit krooni ning kasum auditeerimata andmetel 60 miljonit krooni.

Samuti erastamisjärgus oleva ASi Eesti Raudtee kommunikatsioonidirektor Andrus Kuusmann ütles, et Eesti Raudteel ei ole midagi selle vastu, kui Edelaraudtee saab hakata Mõisaküla kaudu transiitkaubandust arendama.

?Ma ei usu, et Eesti Raudtee selle tõttu kaotab oma transiidimahus. Edelaraudtee küllap leiab omale uued kaubagrupid. Ma arvan, et me ei kaota mahus, sest meie vedajatele on eelkõige tähtis kindel usaldusväärne partner,? sõnas Kuusmann.

Mõisakülast Läti poolel edasi kulgeva raudtee on Läti riik müünud osaühingule Eesti-Läti Raudtee (ELDZ), mille direktori Mihhail ?irini sõnul ootavad ka nemad Mõisaküla piiripunkti avamist.

?Tõsi küll, me saame praegu ronge läbi lasta küll ainult kevad-suvisel perioodil, sest raudtee vajab remonti. Seda me plaanime ka niikuinii teha, kuid transiidivõimalus kiirendaks tee uuendamist,? ütles ?irin. ELDZ korraldab praegu vaid sisemaist kaubavedu, reisijatevedu kadus ka seal kahjumi tõttu ära.

Eelmise nädala lõpus Eesti, Läti ja Leedu peaministrite Riia kohtumisel viibinud Mart Laar ütles, et ta on juba mitmenda Läti peaministriga jõudnud Mõisaküla piiripunkti taasavamist arutada ning nüüd on probleemi aktiivsema lahendamise osas kokku lepitud.

?Mõlema riigi komisjonid koostavad piiripunktiga seotud probleemide loetelu. Põhilisteks probleemideks on seni olnud piirikontrolli finantseerimine ning Läti poolel olev raudteelõik vajab ka suuri investeeringuid. Samas on Edelaraudtee avaldanud valmisolekut investeerida ka Läti poole raudteesse,? ütles Laar, kelle kinnitusel oleks tegemist olulise täiendava transiidiliiniga.

Seni valdavalt reisijateveoga tegelenud ASi Edelaraudtee koos Tallinna?Viljandi ja Tallinna?Pärnu?Mõisaküla raudteeharuga müüs erastamisagentuur sügisel 10 miljoni krooni eest (50% EVPdes) Briti GB Railwaysile. Lõplik tehingu vormistamise tähtaeg on 28. detsembril, kui erastaja peab laiendama aktsiakapitali 100 miljoni krooniga. Ettevõte peab viie aasta jooksul investeerima 260 miljonit krooni.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing