Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Aeg viia müük Internetti

Ivar Heinola 15. veebruar 2001, 00:00

Ettevõtted, mille põhitegevuseks on toodete hulgimüük või maaletoomine (edasimüük) ning kliendibaas on arvukas, teostavad igapäevaselt suurel arvul müügikontakte just telefoni teel. See tähendab seda, et ettevõte hoiab palgal hulka müügiinimesi, kes suhtlevad klientidega. Personali- ja tegevuskulud on märkimisväärsed.

Samas on välja kujunenud püsikliendibaas ( siiski eksisteerib muutuv hulk), kes on rahul pakutava teenusega. On ka suur osa kliente, kes otsivad iga tellimuse puhul soodsaimat hankijat (väikekliendid) või kliendid, kes pöörduvad esimese suvalise pakkuja poole.

Kuigi tavaliselt on ettevõttes mitu telefoniliini (mis on kõik tihtipeale hõivatud), on tööaeg reeglina piiratud kaheksa tunniga. Kui aga anda kliendile võimalus olla sõltumatu müügiinimeste hõivatusest ja tööpäeva pikkusest, võib tulemuseks olla püsikliendibaasi kasvamine ja selle stabiliseerumine. Sellise võimaluse pakub Interneti-tellimuste mooduli lisamine senisele tarkvarasüsteemile (näiteks majandustarkvarale).

Olulisimaks eelduseks parima tulemuse saavutamisel on Internetitellimuste mooduli täielik integreerimine olemasoleva tarkvaraga. See tähendab seda, et töötatakse olemasolevate andmebaasidega ning tellimused ja päringud sisestatakse süsteemi online re?iimis.

Müügi viimisel Internetti luuakse veebikeskkond, mille turvalisus tagatakse autoriseeritud ligipääsu abil.

Kasutajaliides kujundatakse nii, et funktsioone oleks võimalikult lihtne kasutada (keerukus peletab kliendid alati eemale). Tüüpiline Internetitellimuste moodul võiks kliendile pakkuda esmatähtsaid funktsioone. Nendeks on näiteks laoseisu jälgimise võimalus (tunnusteks kauba kood, kogus, hind jms), tellimuste esitamine (koos tähtaja ja transpordi määranguga) ja kliendi tellimuste ajaloo säilitamine ning kehtivate tellimuste kohta päringute esitamine (staatus).

Ärimudeli omapära tõttu või tellija soovi kohaselt peab kasutajaliidesele ja seda teenindavale süsteemile saama lisada lugematuid lisafunktsioone, kuid oluline on leida tasakaal investeeringu suuruse ja tasuvuse vahel.

Internetitellimuste mooduli rakendamine annab tänasel päeval tugeva konkurentsieelise. Siinkohal võiks eelkõige silmas pidada tööstus- ning spetsiaalkaupade hulgimüüki. Selles turusektoris on sellise võimaluse pakkujaid vähe, kuid pakkujate koguarv on väga suur.

Lisaks konkurentsieelisele annab Internetitellimuste lahendus võimaluse säästa tööjõukuludelt, kuna kaob vajadus hoida tööl suurt hulka müügiinimesi, kes telefoni teel peavad suhtlema.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et tegemist on valdkonnaga, millest on räägitud palju, kuid reaalseid lahendusi on loodud vähe. Seetõttu on ettevõtjatel viimane aeg tellida tarkvaraarendus konkurentide seast silmapaistmiseks ja kulude kokkuhoiuks.

Kui kliendi jaoks on teie konkurent vaid ühe telefonikõne kaugusel ning tema veebileht teie omast ühe kliki kaugusel, siis internetimüüki ta ehk veel ei paku ? vähemalt tänasel päeval mitte.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing