Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eesti Telefon tegi trahvi ja kaotas ADSLi

15. veebruar 2001, 00:00

Kodubüroos töötav arvutirubriigi toimetaja Kaido Einama sai Eesti Telefonilt väidetava valeväljakutse eest trahvi.

Pärast ADSLi paigaldamist hakkas Kaido kodune telefon surisema. Viga tulid uurima Eesti Telefoni montöörid. ?Vaatasid üle, vaidlesid, roomasid laua all ja teatasid: visake oma telefon kohe minema,? teeb Kaido kiirkokkuvõtte sündmusest. Kuus aastat töötanud HongKongi päritolu seinatelefon tõmmati pistikupesast välja ja teatati, et valeväljakutse eest tuleb tasuda 50 krooni. Nii tuli kodubüroosse osta uus telefon.

Millegipärast kaob seejärel igasugune internetiühendus. Kaido helistab Eesti Telefoni ja kurdab ADSLi puudumise üle.

?Aga teil on ju analoogliin ja sinna ei saagi üldse ADSLi panna!? teatatakse Kaidole. ?Olete ikka kindel, et teil ADSL on?? kaheldakse arvutirubriigi toimetaja teadmistes.
?Jah, ma olen seda juba ligi kuu aega kasutanud. Ja modemil põlevad kõik lambid, mis vaja,? on Kaido imestunud.
?Hästi, me saadame siis liinielektriku kohale, kuigi tõenäoliselt on see ikkagi teie viga, kui ADSLi modemi lambid kõik põlevad,? lõppeb esimene kõnelus.

Päev hiljem heliseb Kaido kodukontori telefon.
?Halloo, teil oli ADSLiga probleeme??
?Jah, ADSLi modemil lambid põlevad, aga arvuti ei leia serverit üles.?
?Ja olete ikka kindel, et teil on ADSL Light??
?Jah, on ADSL Light.?
?Ma vaatan siit, et teil on vist ikka ADSL Medium??
?See pidi pandama Lighti asemele.?
?Siis on teil Medium jah..., aga on unustatud vist peale panna.?
Spetsialist uurib andmebaase. ?Light võeti maha jah, aga Medium jäi peale panemata. Paneme siis kohe peale,? lubatakse reipalt. Väljas on aga lumetorm ja pakane. ?Ma ei hakka kohale tulema, juhendan teid, kuidas panna,? leiab Eesti Telefoni töötaja mugava lahenduse. Nüüd katsetab Kaido koos kahe kolleegiga ADSL Mediumi lisavõimalusi.

Interneti püsiühendus jõuab eelviimase Äripäeva ajakirjanikust taotleja koju. Nii pika ooteaja põhjuseks oli infoliikumise probleem. Selgus, et koduse püsiühenduse soovijad, kes elavad näiteks kinnisvarafirmale kuuluval pinnal, peavad esitama taotluse ADSLi paigaldamiseks lisaks sideoperaatorile ka korteri omanikule. Kuna meile seda keegi ei öelnud, ootasime nädalaid, enne kui selgus, et ühendus seisab vaid ühe paberi taga. Kui avaldus sai korda, seadis Eesti Telefoni saadetud teksades ja nahkjopes tehnik Sander ADSLi korda mõnekümne minutiga.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing