Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Katkine turbo ei rända enam vanametalli

    Leping maailma ühe suurima turbotootja BorgWarner Turbo Systemsiga lõi AS-le Karla Auto O.K. võimaluse pakkuda lisaks senisele lihtremondile ka turbode garantiiremonti. Seni pole ettevõtte veel autoesindustega suuri kokkuleppeid sõlminud, kuid juhataja Tõnu Lokotar usub, et huvi saab olema mõlemapoolne.
    Üldlevinud arvamuse kohaselt on turbokompressor asi, mille purunemise järel on ainus võimalus see asendada uuega. Ehkki tegemist on äärmiselt täpse ja keerulise mehhanismiga, ei ole asi aga Lokotari sõnul kaugelt lootusetu. ?70% riketest on kõrvaldatavad. Ainus, mis enam ära ei tasu, on see, kui turbovõll on liigselt kulunud. See maksab kuni pool kogu turbo hinnast ja selle vahetamisel lihtsalt pole mõtet,? nendib Lokotar.
    Pisemaid rikkeid on võimalik aga kõrvaldada ja seda pea kõikide automarkide puhul. Maailmas on ühtekokku kuus suuremat turbotootjat, millest vaid ühega võib Karla Autol tekkida probleeme. Ja seda eeskätt tagavaraosade raske kättesaadavuse tõttu. Selliseid turbosid kasutatakse aga väga üksikutel mootoritel (mõnedel Isuzu ja Suzuki mootoritel) mistõttu ei ole neid ka üldjuhul tarvis. Kui kapoti all on aga KKK, Schwitzeri, Garretti või Holseti firmamärgiga turbod, siis on kohapealne abi tagatud. Need neli moodustavad lõviosa kõikidest kasutatavatest turbodest.
    Kuna suur osa uusi mootoreid on juba turbolaadijaga, siis muutub ka nende remont ja hooldus üha päevakajalisemaks. Kui uue turbo hind kõigub 9000?12 000 krooni vahel, siis põhjalik remont maksab 3500?5000 krooni ringis. Enam kui poole odavam. Lisaks saab iga autoomanik ise nii mõndagi ära teha selleks, et turbo tööiga pikendada (veoautodel on see keskmiselt 500 000 km, sõiduautodel 200 000 kilomeetrit). Peamine on jälgida regulaarset õlivahetust. Turbo pöörlemiskiirus ulatub 80 000 pöördeni minutis (näiteks väntvõll teeb sama ajaga kuni 7000 pööret) ja kui sellise kiiruse juures pöörlev mehhanism ei saa korralikult õli, pole raske selle tööiga ennustada. Teine oluline asi on õhufiltri pidev vahetamine. Õhuvaeguses hingeldav turbo hakkab läbi tihendite välja ajama õli, tulemuseks on tossav auto, kahanenud võimsus ja suurenenud kütusekulu.
    Omaette ohtu kujutab endast ka liiga suur õhu juurdepääs ehk ilma filtrita sõitmine. Tolmukübemed või liivaterad lendavad turbo labadele, mis võivad puruneda. Vigastatud labadest annab märku ebameeldiv vile.
    Samuti mõjutavad turbo käekäiku kehv kütus, mille põlemata jäägid ladestuvad turbo pöörlemiskiirust reguleeriva stabilisaatori labadele ning regulaator kiilub kinni.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Pühadestatistika: Eesti munatoodang suureneb
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Peterburi eestlane teeb Sillamäele tipprestorani
“Lihtsast söögikohast pole juttugi,” ütleb Irina Vengerveld söögikoha kohta, mis tuleb aastaid tühjana seisnud majja Sillamäel, kus kunagi oli sõjaväe pagarikoda.
“Lihtsast söögikohast pole juttugi,” ütleb Irina Vengerveld söögikoha kohta, mis tuleb aastaid tühjana seisnud majja Sillamäel, kus kunagi oli sõjaväe pagarikoda.