Rahva lemmik veelgi ahvatlevam

Tõnu Tramm 16. veebruar 2001, 00:00

Kui seni heideti Mazda 323-le ette veidi kõrget mürataset, lahjemate mootorite jõuetust ja aegunud välimust, siis nüüd on need probleemid valdavalt kõik lahendatud. Ehkki mootorimüra on oma klassile omaselt ka uuel autol tuntav, on maanteesõit märgatavalt müravabam ning uus 1,6-liitrine mootor liigutab autot edasi vägagi vilkalt.

Välimuse osas muutus eeskätt esiosa, kas nüüdne sarnasus klass suurema 626ga on hea või halb, on igaühe enda otsustada. Selline on lihtsalt Mazda disainipoliitika, kuid uue näo kenaduse üle on igatahes üsna raske vaielda.

Seni kasutuses olnud 1,5-liitrisest mootorist sai 1,6-liitrine, mille võimsus on kasvanud 10 hobujõu võrra. Kui seni oli maksimaalne pöördemoment 132 Nm 4000 pöörde juures minutis, siis 1,6-liitrisel mootoril on vastav näitaja 145/3700 Nm/rpm.

Endine 1,3-liitrine jõuallikas on jäänud samaks, valikusse lisandus 2-liitrine mootor.

Viimane näitas proovisõidul üles suisa sportlikku võimekust, 1,6liitrine aga just täpselt seda, mis sellisele autoklassile igapäevaselt tarvis ? piisav jõumoment ja kiirendus ning väike kütusekulu. 250 kilomeetri läbimisel (millest suur osa ajast oli gaasipedaal vastu põrandat), kukkus kütuseosuti vaid kolmandiku võrra.

Ehkki odavaima variandi baashind tõusis mõne tuhande krooni võrra, kasvas samas auto varustustase. Senisele kahele turvapadjale lisandusid turvapadjad ka esiistmetesse, baasvarustuse loetellu kuuluvad nüüd kesklukustus, välistemperatuuri näidik, tahhomeeter, käetugi keskkonsoolis jpm. Parandatud on müraisolatsiooni põhja all ja mootori juures, olulisim uuendus on tagumistes rattakoobastes asuvad mastiksiga töödeldud logarid. Sellele vaatamata oli kruusakivide klobin häirivalt suur, tõsi küll, enam mitte rattakoopas, vaid küljekarpide juures, mis lausa kajavad kiviklobinast. Maanteesõidul on aga auto eelmise mudeliga võrreldes tuntavalt vaiksem.

Väike-keskklassi autode seas üsna haruldane nähtus on 323 Sport varustusse kuuluv DSC ehk külglibisemisevastane süsteem. Kraapimisevastane süsteem TCS on peal juba klass madalama varustusega (Exclusive) autol, ABS koos pidurdusjõukontrolliga (EBD) aga kõigil 323 mudelitel. Kokku on saadaval neli erinevat varustustaset (Basic, Comfort, Exclusive ja Sport), mille baashinnad on vastavalt 179 900, 189 900, 199 900 ja 247 900 krooni. Mootoreid on samuti 4: 1,3-, 1,6- ja 2,0-liitrised bensiinimootorid ning 2,0 TD diiselmootor, mis tuttav Mazda 626-lt. Salongi osas erilisi muudatusi ei ole toimunud. Üldkujundus on jäänud samaks, küll aga on kasutusele võetud kahetoonilised materjalid. Armatuuri ülemine pool on tumedam, alumine heledam. Lisandunud on aga keskkonsoolis olev laegas-käetugi.

Uuenenud Mazda on saadaval kahe erineva kerevariandiga: 5ukseline luukpära ja sedaan. Kõige lahjem ja kõige võimsam 323 (1,3 ja 2,0) on saadaval vaid luukpärana ning diiselmootor vaid sedaanina. Seevastu enamlevinuim 1,6-liitrine on saadaval mõlema kerevariandina, samuti automaat- ja manuaalkäigukastiga.

Olen Mazda 323-ga sõitnud juba üsna pikka aega ja olen veendunud, et autol on plusse rohkem kui miinuseid ning ka eelmine mudel on väga hea. Miinusena oskan välja tuua selle, et Mazda 323 varasemad mootorid on natuke nõrgad, eriti 1,3. Ise sõidan 1,5 mootoriga ja jään sellega aeg-ajalt hätta. Pean käigu alla vahetama, et möödasõitu sooritada. Teiseks miinuseks on kindlasti liigne müra, kuid kuna mul on pakiruumis alati igasuguseid asju, siis mind isiklikult see eriti ei häiri. Praegu mõjutavad müra mõistagi naelrehvid. Pärast ostu olen kahetsenud vaid seda, et raiskasin raha rohkem välimuse, mitte mootori peale.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:09
Otsi:

Ava täpsem otsing