Uus Mondeo ei petnud lootusi

Tõnu Tramm 16. veebruar 2001, 00:00

Uue Ford Mondeoga proovisõidul olles hakkab pikapeale juba imelik. Seda tähelepanust, mida osutavad vaat et kõik Fordi roolis ringi kulgevad kaasliiklejad. Ikka ja jälle ilmub kõrvale mõni Sierra, mille juht pärani silmadega küljeaknast välja vaatab ja uut autot uudistab.

Et uus Mondeo on täielikult kavandatud arvutiprogrammi abil, annab tunda kohe, kui rooli taha istuda. Vasak küünarnukk kaob ukseõnaruses olevale käetoele, parem keskkonsoolil olevale laekale, iseenesest ilmub parema käe alla käigukang ning piisab vaid vasakut käe sõrmed kokku pigistada ja ongi rool peos.

Rooli saab liigutada üles-alla, sisse-välja, samuti saab elektriliselt juhiisme kõrgust reguleerida. Sobiva sõiduasendi leidmine on garanteeritud iga kehakujuga inimesele. Ja ehkki iste on saksalikult kõvavõitu, on ta väga heade külgtugedega ning seal istudes tunned end sama turvaliselt kui ema süles.

Kui võrrelda uue Mondeo nn töökeskkonda tema peamise konkurendi, uue VW Passatiga, siis on vahe vaatamata sarnasele armatuurikujundusele tajutav. Kui Passatit iseloomustavad elegantsed viimistlusmaterjalid ja salongivalgustuste rohkus, siis Mondeo materjalivalik tundub olevat veidi lihtsakoelisem kuid samas nooruslikum. Terve salongi peale leiab Fordist vaid ühe valgustuse ? tagavaatepeegli kohal.

Samas on Fordil märksa olulisemaid plusse. Kahe üle keskmise pikkusega mehe proovisõidul teineteise taga istudes selgub, et tagaistmel jääb vähemalt paar-kolm sentimeetrit tühja põlveruumi, mis on haruldane isegi klass kogukamatel autodel.

Olgu salongiga kuidas on, igatahes Fordi 2-liitrine bensiinimootor on Passati omast oluliselt võimsam ning dünaamilisem. Kui Passati 115 hj mootoriga peab gaasipedaali üsna kõvasti tallama, et paigalt võttes mootor välja ei sureks, siis Ford oma 145 hobujõuga astub minema samasuguse ükskõiksusega nagu oleks tegemist diiselmootoriga. Võimsust ja pöördemomenti jagub iga käigu jaoks ning linnasõit on täiesti muretu ning pingevaba.

Veelgi parem on olukord maanteesõidul. Pikk teljevahe, kiirustundlik roolivõimendi, piisavalt jäik kere ja vedrustus teevad sõidu nii mugavaks, et hakkab lausa kahju kui teekond otsa lõppeb.

Kiirendust ja tippkiirust kahjuks proovida ei õnnestu, sest ilmastikuolud on selle talve ühed hullemad. Seevastu tõestab auto igati sobivust meie kliimasse. Enam kui 20kraadise pakase juures muutuvad külgmised esiaknad kiiresti puhtaks, salong soojeneb hetkega jne. Häirima hakkab vaid see, et nii esi? kui tagaklaasi soojenduse lülitab välja aegrelee ja seda juba siis kui aken vaevalt sulama on jõudnud hakata. Nii peab iga natukese aja tagant soojenduse uuesti sisse lülitama.

Uuel Ford Mondeol on vana mudeliga sama ainult nimi, tegemist on nii väliselt kui sisemiselt täiesti uue autoga. Auto on väliselt sarnane Focusega ja seda just eest ja külgvaates. Tagatuled mõjuvad veidi võõristavalt, sellise klassi autolt ootaks veidi konservatiivsemat lahendust. Võrreldes vana mudeliga on auto ruumikam, mida väljast vaadates eriti ei adu. Tõsiselt on mõeldud autosolijate mugavusele ja ruumikusele. Esiistmete seljatugede tagakülgedel on õõnsused, mis võimaldavad ka pikematel reisijatel end tagaistmel mõnusalt tunda. Eriti hea mulje jätab juhi sõiduasendi mugavus. Stiilselt on ühendatud salongi interjööri heledast metallist detaile. Uus Mondeo on vaikne, mootorimüra kostub salongi ainult kiirendamisel. Sõidumugavusele ei saa midagi ette heita ning uus 2-liitrine mootor pakub võimsust isegi pea olematu läbisõidu korral.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:09
Otsi:

Ava täpsem otsing