Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pealinn vajab uusi odavaid kortereid

    Tallinna elamufondi olemasolevad tagavarad ammendavad ennast peagi ning suhteliselt väike uute elamispindade arv muutub pealinna pidevalt juurde voolava elanikkonna vajaduste rahuldamiseks kasinaks.
    Viimasel ajal kuumaks köetud teemale ? noorte perede eluasemetingimuste parandamisele ? võiks läheneda uuest suunast. Miks on vaja rajada odavaid ja kahtlase kvaliteediga eramuid, kui sama hinna eest saaks ehitada tagatud kvaliteediga uusi kortereid? Kindlasti oleksid paljud noorpered õnnelikud ka kaasaja kvaliteedinõuetele vastavasse korterisse kolimise üle. Korteris elamine on tunduvalt mugavam, mistõttu paljud ei tahagi oma maja.
    Tänaseks on realiseerunud umbes 15 Tallinna kesklinna, sh Kassisaba ja Kadrioru, uuselamut. Hinnanguliselt on turul 180 uut korterit. Praegust nõudlust arvestades jätkuks neist käesoleva aasta lõpuni.
    Lähima kahe aasta jooksul saavutavad magalapiirkondade korterid oma põhjendatud tipphinnad. Loomulikult toob see kaasa üha suureneva seltskonna inimesi, kes otsivad midagi muud kui tüüpkorter 30 aastat vanas paneelelamus. Seega soosib Tallinna kinnisvara hindade kiire kasv laiapõhjalise nõudluse tekkimist uusehitiste järele.
    Elanikele jõukohased (ehk siis madalad) hinnad tagavad piisava nõudluse ning mastaabiefekt arendaja kasumi. Kuna elanike maksevõime ei jõua eeldatavasti vajadustele ja soovidele järele, pole plahvatuslikku tormijooksu uute korterite järele siiski oodata. Nõudluse kasvule on kriitilise tähtsusega pankade laenupoliitika, mis üha tihenevas konkurentsis on küll tunduvalt kliendisõbralikumaks muutunud, kuid eeldatavasti on pankadel kinnisvara ostjatele tulevikus veelgi positiivseid üllatusi varuks.
    Kujuneva nõudluse mahu määrab ära ka arendajate soov ja võime pakkuda turule sobivat hinda ? piisavalt suure mahu korral peaksid valmis korterite hinnad jõudma tasemeni 9000?10 000 kr/m², mis tagab õige asukoha korral kiire realisatsiooni.
    Eesti mastaabis pole siiski võimalik seninägematut nõudlust rahuldavaid suurprojekte kuude ega ka aastatega teostada, mistõttu on inimeste sissetulekute kasvutempot arvestades aktiivsetel investoritel juba praegu õige hetk hakata sellele mõtlema ja tegutsema. Peaks mõtlema mitte ainult kahe-kolme või ka kümne maja ehitamisele, vaid tervete kaasaegsete elukvartalite loomisele. Varem või hiljem tekivad suuri piirkondi haarava kinnisvaraarenduse tulemusena esimesed terviklikud elukeskkonnad, kus sotsiaalne ja tehniline infrastruktuur on lahendatud kaasaegsel tasemel. Piisavalt suur maht peaks tekitama ka sünergiat, tõstes uue projekti populaarsust ja usaldusväärsust.
    Õige ajastus ja ettenägelikkus tagab esimestele turule tulijatele kindla edumaa, st suurema kasumimarginaali ja väiksema ebaõnnestumisvõimaluse. Hilinejad aga riskivad äpardumisega.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.