Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudtee sobib idatranspordiks

    Raudteetranspordi pärusmaaks on kaubaveod Eesti ja endise Nõukogude Liidu vabariikide vahel. Euroopa suunal on raudtee kaubavedude maht peaaegu olematu.
    Lõviosa Eesti raudteevedudest moodustavad transiitveosed, väikse osa riigisisesed veod ja väikseima osa eksport-importveod. Raudteel Eesti ja teiste riikide vahel liikuvad tavapärased kaubad on puiste- ja vedelkaubad nagu vili, killustik, liiv, sool, väetised, süsi ja vedelkütused. Viimastel aastatel on hoogsalt kasvanud puidu ja puittoodete vedu Eesti saeveskite tarbeks.
    Idast Eestisse toodavate puiste ja vedelkaupade veol on raudteel selge konkurentsieelis teiste transpordiliikide ees, kuna meretransporti üldjuhul kasutada ei saa ja autotransport ei tule nii suurte mahtudega toime.
    Tõsisem konkurents transpordiliikide vahel on itta suunduvate kaupade ? toiduainete ja tööstustoodangu veol. Raudtee soodsamale veotariifile vastukaaluks on vana ja ebapraktiline raudtee vagunipark, keeruline veoprotsessi planeerimine ja vormistamine, suhteliselt aeglane veoprotsess. Transpordiliigi valikul on olulised ka idapartneri võimalused eri transpordiliikide kasutamisel ning tolli ja turvalisuse küsimused.
    Raudtee on hea võimalus kaubavahetuse korraldamiseks kaugemate endise Nõukogude Liidu vabariikidega. Kui Vene Föderatsiooni, Valgevenesse ja Ukrainasse kauba veoks võib leida ka autotranspordiettevõtteid, siis kaugematesse riikidesse keegi oma veoautot naljalt saata ei taha. Raudteetransport töötab nende riikide vahel endiselt talutaval tasemel nii veokiiruselt kui ka turvalisuselt.
    Riikidevahelise raudteetranspordi korraldamisel peab kaubasaatja arvestama ka sellega, et kodumaiste raudtee operaatorfirmade kaudu ei ole võimalik tasuda teiste riikide raudteede veotariife ega lisamakseid. Probleemi ei teki, kui vedu läheb naabritele Lätti või Venemaale. Sellisel juhul tasub kaubasaatja veomaksed Eestist naaberriigi piirini ja kaubasaaja omakorda Eestist naaberriigi piirist lõppjaamani. Veol kaugematesse riikidesse tuleb kasutada raudtee-ekspediitorfirmade abi, kellel on sõlmitud lepingud teiste riikide raudteedega.
    Euroopa-suunalisel transpordil jõuab raudteevedu teiste transpordiliikidega konkurentsi, kui on efektiivsemalt lahendatud eri rööpmelaiusest tulenevad tehnilised probleemid. Lääne- ja Kesk-Euroopa 1435mm rööpmelaiusega raudtee lõpeb Leedu- Poola piiril, kust algab 1520mm rööpmelaiusega raudtee. Samuti on Eestil vaja ühineda raudteevedusid reguleeriva COTIF kokkuleppega. COTIF sätestab veotingimused, poolte kohustused ja vastutuse raudteetranspordi veoprotsessis.
    Suurt arengut võib raudteel ennustada ka konteinervedude vallas. Selline areng aga võib toimuda alles pärast kaasaegse konteinerterminali valmimist Eestis.
    Autor: Jaan Ratnik
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
EfTEN maksab investoritele enam kui veerand miljonit
EfTEN United Property Fund teeb investoritele väljamakse summas ligikaudu 260 000 eurot, selgub börsiteatest.
EfTEN United Property Fund teeb investoritele väljamakse summas ligikaudu 260 000 eurot, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Nädala lood: helesinine Hispaania unistus ja 650 töökoha kadumine Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.