Rootsi ONOFF siseneb Eesti elektroonikaturule

Andres Kärssin 21. veebruar 2001, 00:00

BIG Elektroonika Tallinna kaupluse juhataja Jan Andre ütles ONOFFi keti ametlikule strateegiale viidates, et Sikupilli keskuses pikalt suletult seisnud poe avamise ning uue kaubamärgiga turule tuleku täpset aega teada ei anta. ?Hetkel on see top secret,? märkis ta. ?Teeme seda kunagi esimesel poolaastal.?

Eelmisest sügisest pärinevail andmeil pidi ONOFF avama Sikupilli keskuses kaupluse tänavu märtsis, viimasel kuul on ettevõte asunud lehekuulutuste kaudu sinna müüjaid otsima.

?See on nende sisemine strateegia, et nad ei teata avamise kuupäeva,? ütles OÜ Sikupilli Arendus tegevdirektor Savo Urke, kes tegeleb kaubanduskeskuse rentnikega. ?Nad pole isegi mulle teatanud,? lisas ta, lausudes veel, et märtsikuus elektroonikauplust kindlasti ei avata.

ONOFF on rentinud mullu oktoobri alguses avatud Sikupilli keskuses ligi 1600 ruutmeetrit pinda, millest müügipind võiks ulatuda orienteeruvalt 1200 ruutmeetrini. Urke ei täpsustanud, kui palju või kas üldse rentnik praegu jõude seisva pinna eest maksab.

Arvestades kaubanduspinna ruutmeetri hinnaks näiteks 150 krooni kuus, millele lisandub käibemaks ning lisaks veel 30-40 krooni kommunaalkuludeks, siis tuleks ONOFFil erikokkuleppeid omanikuga arvestamata tasuda eelneva nelja kuu eest üle miljoni krooni renti.

Oma 20 kauplusega Eesti suurimaks koduelektroonika jaeketiks tõusnud +/- Elektroonika juhatuse esimehe Jaan Koppeli hinnangul mõjutab ONOFFi Sikupilli kaupluse avamine kindlasti siinset turgu, sest see on Eesti suurim kauplus.

Viidates Rootsi näitele ütles Koppel, et ONOFF on suure valiku ning tugevate brändide tõttu edukalt müünud ka arvuteid ning mobiiltelefone ning võib ohustada selles vallas tegutsevaid siinseid väiksemaid firmasid. ?Sellele valikule pole Eestis kellelgi midagi vastu panna,? tõdes ta. ?Nad ei tule telekate ja kohvimasinate turgu võtma.?

Samas lisas Koppel, et ONOFFi tulek toob kodumasinamüüjatele kaasa ka mõndagi positiivset. ?Kui nad hakkavad reklaamima näiteks sisseehitatud köögitehnikat, siis viib see kogu turu üles,? lisas ta.

ONOFF, mis on Rootsi suuruselt kolmas jaekaubanduskett IKEA ning H&Mi järel, on teatanud lisaks Eestile laienemishuvist ka teistes Balti riikides ning samuti Soomes. Samas on poodide avamine sarnaselt Eesti näitega edasi lükkunud ka Soomes.

ONOFFi käive oli 1999. aastal üle 6 miljardi Eesti krooni, grupis töötas 1000 inimest kokku 82 kaupluses.

Eelmisel kuul kritiseeris Rootsi päevaleht Dagens Nyheter tarbijakaitseameti informatsioonil põhinedes ONOFFi turunduskampaaniaid, kus kliente meelitati poodi, reklaamides kaupa, mida tegelikult enam müügis polnud.

Samuti reklaamis poekett igakuiselt tegelikult muutumatu hinnaga kaupa kui mingit eripakkumist.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:10
Otsi:

Ava täpsem otsing