Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kapo puistas Saaremaa Laevakompaniid

    Kapo komissari Hannes Kondi sõnul otsiti läbi laevakompanii omaniku Vjat?eslav Leedo ning juhatuse liikmete Tõnis Rihvki ja Alar Tõru elukohad ning võeti kaasa kriminaalasjas olulisi dokumente.
    Kapo algatas Saaremaa Laevakompanii (SLK) suhtes 19. veebruaril kriminaalasja, mis käsitleb võimalikku raamatupidamisandmete moonutamist, varjamist või hävitamist. Kriminaalasja raames kontrollitakse, kas SLK poolt teede- ja sideministeeriumile esitatud andmed reisijate ja sõidukite üleveo kohta Virtsu ?Kuivastu ja Rohuküla?Heltermaa liinil, remonttööde ja kütusekulu kohta perioodil 1996?2000 vastavad tegelikkusele.
    Kondi sõnul on SLK 1996?1999 teinud tegelikkuses rohkem vedusid, kui seda on näidatud 15-16protsendine kasvunumber. Seda kinnitab juba uute ja suuremate parvlaevade liiniletulek.
    Kont ütles, et kriminaalasja algatamine ei tähenda, et SLK või ministeeriumiga seotud isikuid käsitletakse potentsiaalsete süüdistatavatena, vaid eesmärgiks on välja selgitada laevafirma tegevusega seotud asjaolud.
    SLK tegevdirektori Tõnis Rihvki sõnul alustas kapo läbiotsimist üheagselt nii firma juhtide korterites kui ka kontoris eile hommikul kella kaheksa ajal. ?Ei oskagi rohkem kommenteerida, meil midagi karta pole,? lisas ta.
    Rihvk lausus, et SLK on praegu äraootaval seisukohal. Kindlasti informeeritakse toimunust ettevõtte juriidilisi nõustajaid.
    ?Mul pole infot selle kohta, kelle taotluse alusel kriminaalasi algatati,? ütles Rihvk, viidates siiski samas viimastel kuudel ajakirjanduses käsitletud vaidlustele, kus SLK oponendid on seadnud kahtluse alla riigi toetust saava laevafirma kulude mahu ja struktuuri ning tänavuseks 90 miljoni kroonise dotatsiooni taotluse põhjendatuse.
    Eelmise aasta lõpus auditeerimisfirma PricewaterhouseCoopers tehtud kontroll näitas, et SLK pole rikkunud liinilepingut ja seadusi ning kasutas oma rahalisi vahendeid võimaluste piires.
    Kapo komissari sõnul algatati kriminaalasi ühe isiku poolt esitatud avalduse põhjal, samuti oli ministeeriumil tekkinud paar küsimust. Teede- ja sideministeerium teatas, et tema kapo tegevust ei kommenteeri.
    Selle aasta alguses jätkus ministeeriumi ja SLK vaheline vaidlus laevaliiklusele eraldatavate riigipoolsete toetussummade osas. Ministeerium plaanis alates 1. märtsist võtta SLK-lt praamipiletite müük ning anda see sadamaid haldavale Saarte Liinidele, et muuta raha liikumine läbipaistvamaks.
    Samuti on praamiühenduse teema omandanud üha rohkem poliitilist iseloomu, olles näiteks üheks osaks umbusaldusavalduses, kui opositsioon üritas mõne aja eest maha võtta teede- ja sideministrit Toivo Jürgensoni.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.