Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mazda paotas oma salatoimikuid

    Õnnekombel valitud seltskonda sattunud Euroopa autoajakirjanikelt (teiste seas Äripäeva esindajalt) korjati sel teisipäeval Saksamaal Frankfurdi lähistel kõrge müüri taga asuvasse Mazda Motor Corporationi uurimiskeskusesse sisenemisel esimese asjana käest fotoaparaadid. ?Ei mingeid kaameraid,? olid Mazda Motor Co Ameerika päritolu presidendi Mark Fieldsi tervitussõnad.
    Tegemist oli tõeliste TOP Secret toodetega, millest meile huvipakkuvamad jõuavad Euroopa avalikkuse ette alles aasta-paari pärast. Kokku seisis hõbedaste katete all neli erinevat toodet: uus Demio, 323, 626 ja rootormootoriga sportauto RX8. Oma õiget nime kandis küll vaid viimane, sest tema oli ka ainus, millest võib juba järgmisel nädalal avataval Genfi autonäitusel pilti teha. Ülejäänud kandsid nimesid veel vastavalt oma suurusele ? small, compact ja midsize (Demio, 323 ja 626). Viimane oli esindatud koguni kõikide kerevariantidega ? sedaan, luukpära ja universaal. See auto peaks avalikkuse ette jõudma järgmisena, oktoobris toimuval Tokyo autonäitusel. Euroopasse ei ole teda oodata aga mitte enne tuleva aasta Genfi näitust.
    Kuidas nähtut kirjeldada, oli autoajakirjanike peamine probleem. Kel hea joonistamisoskus, asus kiiresti visandeid paberile manama, ülejäänud peavad läbi ajama suulise või kirjaliku väljendamisoskusega.
    Samas, ega midagi revolutsioonilist näidatud mudelid endast just ei kujutanud. Tõsi küll, hiljem teises saalis näidatud MX Sport Tourer, mis pannakse üles ka tänavuse Genfi kontseptautode stendi, on küll juba tavamõistes üsna ulmeline sõiduk, kuid ülejäänud olid autod nagu autod ikka.
    626 ja Demio välimus oli täiesti tänapäevane, üht-teist tuttavat võis leida nii ühelt kui ka teiselt margilt. Mazda viisnurkne iluvõre oli kõikidel uutel mudelitel muutunud rohkem pokaalikujulisemaks, ehk alumine osa oli venitatud allapoole ning kaugelt meenutas see pigem juba kolmnurka.
    626 esituled olid muutunud kitsamaks, meenutades mõneti Peugeot 406 Coupe valgusallikaid. Tagatuled moodustasid valge põhja peal olevatest ümaratest tuledest paneeli, mis on meile tuttav keskklassi Lexuselt. Pamprid olid muutunud kerega rohkem üheks tervikuks, nagu Audi A6-l ja peatselt Eestisse jõudval A4-l. Teljevahe on muutnud uuel autol pikemaks, ehk teisisõnu ? tegemist on sama platvormiga, millele ehitatakse Ford Mondeot.
    Uus Demio meenutas mõneti Skoda Fabiat, ehkki tagatuled olid tal isegi mõneti igavamad. Selle auto puhul tekkis küll kahtlus, et kui see kahe aasta pärast turule tuleb, on ta juba vana. Ehk nagu arvas üks Soome kolleeg ? surnult sündinud.
    Uue Mazda 323 näidis oli neist ehk kõige toorem. Samas aga vaieldamatult kõige efektsem. Esimeste poritiibade keskelt kõrgenenud joon, veelgi kolmnurksem iluvõre, kitsad esituled jms tekitasid tõeliselt isuäratava koosluse. Kuid sellegi auto juures võis leida üht-teist tuttavat ? näiteks Alfa Romeo 156 laadse tagaukse lingi, mis ei asunud mitte ukses, vaid üleval, ukse kolmnurgas. Auto salongi disaini kahjuks veel näha ei saanud, klaasid olid toonitud tumedaks ja vaevalt seal salongist üldse midagi sees veel oligi. Küll aga sai selgeks see, et uus 323 tõotab tulla välimuselt sama efektne kui omal ajal Ford Focus.
    Mazda laseb lähema kolme aasta jooksul välja palju uusi mudeleid, neist tervelt üheksa on mõeldud Euroopa turule. Need ehitatakse neljale erinevale põhjale ja nende tarbeks paneme püsti ka täiesti uued tootmisliinid.
    Meie üks olulisemaid eesmärke on tõsta läbimüüki Euroopas, mistõttu on ka meie uurimiskeskus ja peakorter toodud üle Euroopasse. Järjest vähendame tootmist Jaapanis, sulgedes mõne ajapärast Hiroshima II tehase. 2003. aastal alustame aga juba Euroopas väikeautode tootmist.
    Esimese sammuna oleme võtnud eesmärgiks teha põhjalik revisjon oma Euroopa müügistruktuurides. Möödunud aastal võtsime tõsise tähelepanu alla üksused Hispaanias ja Itaalias ning reorganiseerisime oma tegevust Portugalis. Äsja teatasime oma esinduse loomisest Prantsusmaal ning edasi kavatseme võtta luubi alla kõik ülejäänud Euroopa võtmeturud. Selle aasta lõpuks loodame ümber vaadata 70% Euroopa Mazda ettevõtetest, et tõsta nende rentaablust ja konkurentsivõimet. Tehase kontrolli suurendamine meie allettevõtetes annab meile ühtlasi ka võimaluse näha meile seni teadmata olnud puudujääke, leida uusi ideid ning muutuda kliendikesksemaks.
    Samuti loob see võimaluse meie partneri Fordi ettevõtmistega lähemalt tutvumiseks. Just koostööle Fordiga oleme teinud suuri panuseid, alustades tootmisse jõudnud linnamaasturite ja ühtsele platvormile ehitatud uute keskautodega. Ka Euroopas tööd alustav väikeautotehas hakkab põhinema suuresti Fordi senisel tootmisel.
    Järgneva 15 kuu jooksul me jätkame keskendumist oma klientidele. Me toome turule palju erinevaid Mazda spetsiaalversioone ja laiendame valikuvõimalust oma tuntumate toodete seas. Me ei teadnud seni, kes on meie peamised kliendid. Nüüd me võime seda juba öelda: me keskendume peamiselt kolmele põhigrupile ? autoasjatundjatest arvamusliidrid, autosõitu armastavad eneseväljendusoskusega kliendid ning margile lojaalsed ostjad. Just nende soovidest lähtuvalt jätkame oma tulevikku suunatud tööd.
    Uus keskklassi auto on täiesti uuel alusel uus auto, millel pole eelmise 626ga midagi ühist. Lisaks on tal ka uued jõuallikad nagu ka väikeautol, mille tootmist alustame Euroopas 2003. aastal. Meie tõsisem eesmärk on aga vapustada maailma 2003. aastal, kui tuleme turule uue väike-keskklassi luukpäraga. Selle auto juures on kasutatud üsna palju tuleval nädalal Genfi autonäitusel esitletava RX8 sportauto ideid ja stiili, kuid on samas praktiline ja vastab klientide vajadustele üle kogu maailma.
    Uued autod esindavad meie uut suhtumist oma toodete ideoloogiasse. Me töötasime nad välja lähtudes klientidest, kes armastavad autoga sõita.
    Samas on need mudelid aga vaid kolmandik kogu Mazda viimase viie aasta tootearendustegevusest. Ülejäänud kaks kolmandikku kulus kõikide meie tootmises olnud mudelite ümbertöötamisele, tuues lisaks turule veel kaks täiesti uut mudelit ? väikemahtuniversaali ja linnamaasturi. Samuti teeme tõsist tööd uute kontseptsiooniautode kallal.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.